Alla inlägg den 14 maj 2016

Av theotherside - 14 maj 2016 21:00

Det här ser ju faktiskt ganska bra ut och jag gillar katt-och råtta-leken som verkar utspela sig i den här filmen! Och jag gillar det man kan läsa i Moviezines intervju med filmens regissör, att det finns tillräckligt med ondska i världen så att man kan hoppa över övernaturligheter, att man inte ska behöva använda lastbilar med blod och att de inte ville göra någon remake utan började med ett tomt vitt papper istället- sådant bör hedras och uppmärksammas i tider med remakes och prequals varannan dag! Jag gillar också att man har hämtat inspiration från Pscyho och Repulsion även om jag inte märker av det särskilt mycket i trailern ( men i vanlig ordning får man väl bara godbitarna presenterade för att filmen ska säljas in). 


Det här kan bli varken eller känns det som men jag hoppas, verkligen hoppas, att man har tagit inspiration från Hitchcock och Polanski och lägger större tonvikt vid psykologi och det undermedvetna, samtidigt som karaktärerna blir jagade av den "blinde mannen". Som sagt dock, något sådant kunde jag inte direkt säga att jag skymtade i trailern direkt men jag tror och hoppas på att man visar upp godbitarna från filmen och att man sedan känner av en psykologisk, mental press som ligger ovanpå alltsammans. I så fall blir Don´t Breathe väldigt intressant att ta sig en titt på den 26:e augusti. Jag är i alla fall försiktigt positiv just nu. 






Av theotherside - 14 maj 2016 18:00

Jag har lite svårt för att ta den här filmen på allvar efter trailern... Den verkar alltför "ungdomligt" glad och känns inte alls som någon thriller i början, knappt ens i slutet när det hela blir lite mer på allvar. Men om man gör det här rätt, och anspelar på att appar och det vi gör digitalt tar över kontrollen över våra liv så kan det här bli lite intressantare. För idén med en app där man ska utföra olika uppmaningar som att kyssa en främling osv känns ju brännande aktuell ( och säkerligen finns det väl något sådant app-spel redan?) men vad händer om man tänjer på alltsammans och till slut förlorar kontrollen över alltsammans?


Och inte en helt oviktig faktor, Emma Roberts spelar huvudrollen här. Och bara hon kanske gör att man tar sig en titt på filmen! 







 

Emma Roberts, tidigare i bland annat Scream 4, American horror story och Familjetrippen! Alltid lika underbar.

Av theotherside - 14 maj 2016 14:37

Underbart att se att western som genre verkar ha kommit tillbaka på allvar, så många trailers för western-film var det länge sedan sist jag såg och än mer underbart blir det att i Traded så återfinns Kris Kristofferson! Kristofferson, som är både musiker och skådespelare, kunde avnjutas i Blade ett och två för att ta några nutida exempel. Härligt att se honom på film igen i alla fall. 


I övrigt ser filmen helt okej ut att döma av trailern, men kanske ändå ingenting som jag kommer att ha bråttom med att titta på men däremot gärna ser om man har en stund över vid något tillfälle. 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards