Alla inlägg den 16 april 2016

Av theotherside - 16 april 2016 15:47

 

Souq har verkligen inte jätteyta att handskas men men tycker att de rymmer väldigt många, olika produkter trots att utrymmet är ganska så begränsat. 



   

Nej tack för min del.



 

Rosewater blir det att köpa vid nästa tillfälle för jag är lite nyfiken på det. 




Alltid roligt när det öppnas nya butiker och affärer och nu har Kjell och company kommit till stan och i samma veva öppnades en ny butik, Souq, med inriktning mot orientalisk mat tror jag. Det är kanske för tidigt att säga men butiken har funnits i en vecka nu, och det var knappast någon rush när jag var där. Jag kan tänka mig att nyhetens behag lockade en hel del till butiken när de öppnade, men att det sedan kanske inte är en sådan affär som man går till regelbundet utan kanske framför allt när man känner för att lyxa till vardagen lite ( eller helgen för all del). Men vi får väl se hur det går. Jag kommer i alla fall att göra jämna återbesök och se vilka fler spännande varor man kankse kan hitta, och förvandla till något riktigt gott att bjuda på. 


Vattnet verkar intressant och att det fanns så många olika riser var jag inte medveten om. Däremot bläckfisk och liknande var inte något som lockade direkt. Maestro Zaxinka Allkrydda- en sked fylld med utsökt arom fick följa med mig hem, inte direkt för att jag vet vad jag ska använda den till men det kan ju vara intressant att prova på och krydda maten med någonting nytt och förhoppningsvis kanske en riktigt härlig smakupplevelse ligger och väntar runt hörnet. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards