Alla inlägg under mars 2016

Av theotherside - 23 mars 2016 07:26

Inget filmår värt namnet är komplett utan åtminstone två b-filmer med Steven Seagal i huvudrollen där han spelar varierande roller som föredetta kommandosoldat, föredetta Neavy seal eller special agent så är han fortfarande lika renommerad trots att alla som inte ser alltför dåligt kan se att Seagal blivit ganska rund om magen och att han inte alls rör sig Lika snabbt och smidigt som i Under Belägring. 


Det är ytterst tveksamt om man kommer att titta på den här filmen men Seagals filmer nu för tiden passar i alla fall som förströelse en fredagskväll när man inte vill eller orkar tänka alltför mycket. 



Av theotherside - 16 mars 2016 23:45

 

Det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig ( vad nu det skulle vara) men när jag läste "body horror" förväntade jag mig i alla fall något... mer. I och för sig betyder det ju inte något negativt direkt utan man får helt enkelt hoppas på att de inte visar upp alldeles för mycket redan i denna trailer. 


Nåja Bite fångade i alla fall mitt intresse och det kommer att bli att ta sig en titt på den när tillfälle finns. 

6:e maj är datumet att hålla koll på och se om filmen möjligen kan finnas tillgänglig för oss i Sverige också eller om vi som vanligt får vänta. 

Härligt att det börjar dyka upp fler och fler skräckfilmer. Jag trodde att det skulle bli ett tämligen ointressant år på skräck-fronten men nu verkar det komma igång ordentligt. 








Av theotherside - 15 mars 2016 23:45

Jag har hållit ögonen på Frankenstein Created Bikers sedan jag hörde talas om den för första gången någon gång under senare delen av förra året, och dessvärre fanns det då inte mycket information att få fram men nu äntligen (ja, måste skriva äntligen igen!) finns en Redband-trailer till den här Grindhouse-doftande filmen;D Handlingen är det inte så noga med, och en del blir nog snarare bortskrämda när man ser trailern, men inte undertecknad- alltsammans ser ut att vara en härlig mix av naket, coola brudar, korkade karlar, blod, gore och annat smått och gott!!! 


Som mos på strömmingen så medverkar också Gia Nova, en sötnos som är burlesque-modell och som medverkat i alltifrån Playboy till Hustler och filmer som Halloween 2. 

 


Till och med postern för filmen ger en ganska tydlig, inte så suggestiv, hint om vad man har att förvänta sig:

 

Om nu ingen jävel får för sig att censuera postern, eller använda något annat motiv istället, så är frågan i mångt och mycket relevant; för när fan var det senast man såg bröst på en filmaffisch? Okej alltsammans är tecknat på postern, men vad tusan inte förtar det intresset och förväntan direkt... 


Nej, slutligen njut av trailern och hoppas att någon annan också börjar att se fram emot det här härliga spektaklet:



Av theotherside - 15 mars 2016 21:00

Aningen bättre trailer numro 2 och så får man se betydligt mer av Patrick Stewart som i den här filmen axlar rollen som en psykopat och någon som man tydligen ska akta sig väldigt noga för. Bara en sådan sak, ju! Men fortfarande inte helt övertygad om man ska ge Green Room en chans eller låta bli... Det finns som ingenting av det man har fått se hittills som gör mig direkt taggad på att se filmen. Jag får helt enkelt avvakta och sedan se vilka slags reaktioner filmen får och sedan får man komma fram till ett avgörande;P








Av theotherside - 15 mars 2016 20:00

Jag och säkert många andra, har väl längtat efter en filmadaption av Half-Life ända sedan man spelade klart originalspelet. Nu verkar det i alla fall som att de inblandade i det hela har gett ifrån sig ett livstecken även om det inte handlade om mer än att säga att projektet lever och inte så mycket mer än så. Men det räckte för att hjärtat skulle börja att pumpa lite snabbare. 


Det är egentligen konstigt att det har dröjt såhär länge. Men med det kanske man kan dra slutsatsen att man verkligen lägger ned tid på filmen och att det inte blir något skit ( Doom någon?) och så kanske de avvaktar för att se hur det går för de andra filmerna som baserar sig på spel som har premiär i år. Och sedan har man ju hela kakan att fixa med huvudrollsinnehavare, regissör och allt sådant. Låt det ta tid, för tusan! Ingenting blir bättre utav att det blir stressat fram. 


   

 

 

Ett av favoritställena i spelet där man fick slåss mot kommandosoldater.


 



Om jag tänker tillbaka till den tid när man satt och spelade och verkligen levde sig in i Half-Lifes värld, med för den tiden rätt häftig grafik men som inte var huvudpunkten utan snarare berättelsen och att få använda hjärnan samtidigt för att kunna ta sig vidare i spelet, så är det konstigt att jag aldrig blev någon inbiten spelnörd eftersom jag verkligen tyckte om det här spelet. Samtidigt är jag glad över det för jag har inte tålamodet för att ta mig igenom ett spel utan kommer hela tiden på andra saker att göra istället och sedan ligger spelet ospelat hur länge som helst. Half-Life 2 ( hyllad uppföljare till originalet) har jag inte ens spelat färdigt ännu men samtidigt trollband aldrig tvåan mig på samma sätt som originalspelet gjorde. Counter-Strike blev inte heller någon grej för mig på den tiden det begav sig helt enkelt mest på grund av att man då saknade all form av internetuppkoppling hemmavid och därmed kunde man grotta ned sig i film istället och bli den lilla filmnörd jag tror att jag ändå är;) 


 

Sedan finns expansioner också som Blue Shift som visserligen var aningen roligt när man fick iklä sig rollen som en säkerhetsvakt och som sådan ta sig igenom Half-Life ur ett nytt perspektiv. Men liksom andra spel blev det aldrig så att jag klarade av att spela igenom hela expansionen utan återvände istället till originalet gång på gång. Jag vet inte säkert hur många gånger jag spelat om Half-Life men det är nog tio gånger minst. Ja, inte från början till slut varje gång, utan bara fram till särskilt sekvenserna där man fick strida mot kommandosoldaterna som var ute efter att döda Morgan Freeman och alla andra människor som fortfarande levde på labratoriumet. Det var roligast att strida och ha ihjäl soldaterna istället för alla utomjordingar och varelser som också jagade karaktären/spelaren. 


Ja, men apropå filmen då, eller den kommande filmen. Jag har inga förslag alls på vem som skulle göra sig bäst i regissörstolen för att förvalta spelet Half-Life till en härlig, underhållande film. I och med succeen för Deadpool så hoppas jag åtminstone att adaptionen blir R-rated, något annat skulle inte ge Half-Life en ärlig chans. Men jag avrundar med att hoppas på att rätt personer på samtliga områden blir inblandade i Half-Life-filmen och att det här blir den som verkligen sätter standarden för hur ett spel ska bli en riktigt bra film! 




https://www.moviezine.se/nyheter/goda-nyheter-kring-half-life-filmen







 



Av theotherside - 15 mars 2016 14:00

 

Haha har antagligen rätt dålig humor ibland men denna bild muntrade upp dagen en smula...




Av theotherside - 15 mars 2016 13:00

 

Redan tisdag och denna vecka kunde ha börjat bättre. Är i alla fall betydligt piggare idag jämfört med hur läget var igår. En skallebank sänd från avgrunden plågade mig så mycket att det kändes som att man skulle svimma om man så mycket som vågade tänka tanken att ställa sig upp. Och så illamående på det, också. Nåja har ju haft lite förkylning i mig i över en vecka, men den vill inte riktigt bryta ut så antagligen manifesterar den sig på andra sätt istället. Jag känner mig rätt så håglös och utan ork.   


Nåja idag känner man sig mindre som ett vrak och kan stå upp utan att riskera att falla i golvet på en gång. Och Vilket Väder det är just nu!!! Rena rama vår ta mej tusan. I och för sig fastnar kanske glädjen lite i halsen då det inte ska vara såhär i mars häromkring. Håller det på att bli alltmer likt Stockholmsväder här i Norrland? Så kan vi ju verkligen inte ha det. 

Men för stunden så sitter jag ute och njuter av solens värmande strålar och lystrar till härlig kvittrande fågelsång och tittar med ett hånleende hur snön svettas och kämpar för att ens orka ligga kvar på marken. 




Av theotherside - 15 mars 2016 11:48

Ja vad ska man säga? Datoranimerat med Seth Rogan inblandad ja det kan bli antingen eller, flamsigt och tramsigt eller jävla roligt. Trailern ger oss en ganska bra hint om jag vi har att förvänta oss. Hoppas i alla fall på en smårolig film och äntligen en som det kanske inte är direkt lämpligt att ta med barnen på men samtidigt undrar jag om Susage Party kommer att nå till någon större publik- för allvarligt talat, nog är det ju så att barnen är de som ska dra med sig föräldrarna till dataaninerade filmer? 


Nåväl sedan jag såg underbara danska filmen Roland The Barbarian så har jag efterfrågat liknande animerade filmer med grov humor och som inte är så Disney/Pixar-fierade. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards