Alla inlägg den 6 mars 2016

Av theotherside - 6 mars 2016 23:45

Jag tillhör definitivt inte dem som gillar Rocky-filmserien men det är i alla fall filmer som man växt upp med även om jag inte alls kan säga vilka av filmerna jag egentligen har sett- jag vet ganska bestämt att jag har sett den första Rocky-filmen och sedan har jag ingen aning om andra, tredje, fjärde eller femte fram till Rocky Balboa som jag av någon outgrundlig anledning faktiskt såg fram emot litegrann. Balboa hade i alla fall en nice avslutning men det tycker jag inte att Creed hade direkt. 


Legacy of Rocky vet jag inte heller om jag håller med om. Det här handlade väl snarare om arvet efter Creed? Och visst lite nostalgi sammanblandat med att en som har Creeds blod i ådrorna försöker slå sig fram i boxningsvärlden är väl värd att berättas, kanske. Men det "alla" vill se är ju trots allt när Sylvester Stallone träder fram i sin paradroll, oc tyvärr ändrar sig den gamle boxaren lite väl snabbt, det känns som att han säger nej till att träna Creeds son i ena sekunden för att i nästa, utan någon egentlig anledning men om så inte sker så kommer ju filmen att ta slut efter drygt fyrtio minuter, inleda träningen . Sedan går det lite väl snabbt allting annat också. Unga lovande talangen med ett efternamn som ger fördelar om han bara börjar använda sig av det ( och gissa när han börjar använda sig av sitt legendariska efternamn) träffar kärleken alldeles för snabbt och inte ens det är särskilt trovärdigt eller gulligt. 


 


Och sedan känns det inte riktigt som att finalboxningsmatchen betyder något speciellt mer än att det ska etablera Michael B. Jordan som arvtagaren efter Rocky. Jag hoppas verkligen att vi inte behöver se Stallone i nästa film, att det här blev avskedet till den här karaktären för hans del. På riktigt, den här gången. Vi behöver verkligen inte se Rocky träna upp någon mer igen. Allvarligt talat, men det här har vi sett så många gånger tidigare redan och det blir tyvärr inte speciellt bättre om man gör det pånytt om och om och om igen.


Det är obegripligt för mig att Creed får så fina poäng på imdb.com men samtidigt så tar jag inte betygsystemet på den sidan på fullaste allvar. Och att Stallone hade chans till att få en Oscar för sin biroll i den här filmen, ja det övergår helt enkelt mitt förstånd för det var han verkligen inte alls värd för insatsen här. 


Nej Creed var bara en tråkig film för min del. Det fanns inte speciellt mycket som gjorde mig engagerad, och jag vet inte heller varför jag såg Creed överhuvudtaget. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards