Alla inlägg den 2 mars 2016

Av theotherside - 2 mars 2016 23:45

Vem i hela h-vete införskaffar Species 2 på Blu-ray, var den första tanken som slog mig. Jag minns ingenting från filmen men jag kommer ihåg att jag har sett den vid något tillfälle ( på en trist vhs, på den tiden det begav sig). Om den var bra, dålig eller chezzy kan jag inte uttala mig om för jag kommer inte ihåg någonting alls. Det är kanske inte ens okej att säga att man har sett det här, trots att jag faktiskt vet så mycket som att jag har sett den. 


Däremot kommer jag ihåg väldigt starkt hur tilltalande första filmens affisch var på mig när den hade premiär och postern satt upphängd vid biografen. Jag var tyvärr alldeles för ung 1995 för att få se den på bio. 

 

Jag såg förstås den här filmen några år senare och kan väl erkänna att postern var bättre än vad filmen var. 


Men om jag kommer ihåg rätt ( vilket är högst osäkert) så var tvåan faktiskt "bättre" i det här sammanhanget. 


Fan, måste se om den här filmen. Snart! Kanske urlöjlig men för tusan, den finns på blu-ray inom kort så det kan ju faktiskt vara värt att ta sig en titt på Species 2 igen;)


Någon annan som sett denna ( eller i alla fall minns vagt att ni sett den)?


       



Classic trailer:





Det ser ju faktiskt ut att falla mina smaklökar i smaken....






Av theotherside - 2 mars 2016 22:15

Hmmm ja why?





 

Av theotherside - 2 mars 2016 17:41

Hm kanske inte direkt jublar mig hes över trailern för Green Room men en del saker gör mig i alla fall lite nyfiken.




Av theotherside - 2 mars 2016 08:00

Turkish schocker jo jag tackar jag:)  det här är något helt annat än de skräckfilmer som kommer från amerikanskt håll och även om trailern inte gjorde mig fullständigt exalterad så fanns det med en hel del inslag som gjorde att jag definitivt bestämt mig för att ge filmen en chans när möjligheten finns. 


Lite synd att trailern hade en sådan drömsk (mardrömsk) inledning men att man sedan fick se lite väl mycket av vad man har att förvänta sig. Man skulle ha kört på det inledande spåret rakt igenom. Nåja för dig som inte vill se för mycket bör bara se en kort stund av trailern. 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards