Alla inlägg den 20 januari 2016

Av theotherside - 20 januari 2016 17:15

   

Det är fantastiskt att varje år berikas svenska språket med nya ord, ord som inte existerade för bara ett år sedan men som nu är självklara. Jag tittar igenom listan och ser ord som klickokrati,  dumstra, douche, faktaresistens (stavningskontrollen ogillar mina ordval nu). Nyorden bevisar att svenska språket är i allra högsta grad levande och inte alls döende som vissa vill göra gällande. Vilken härlig flora av ord vi har för att beskriva företeelser och nya tekniska landvinningar. Vilka nya ord kommer vi att få se om ett år framåt? Ja, vem vet men det är bara fantasin som sätter gränserna. 


Det ena ord jag stör mig lite på bland nyorden är klittra. Om ni inte vet betydelsen så kolla upp det. Men inte låter det lika kraftfullt som att runka! !! Klittra... det låter mer som att man ska kittla katten eller kanske klia sig. Eller så är ordet bara inte lika vedertaget ännu. Men det är inget ord jag ska använda mig utav så jag ska väl egentligen inte säga något om det;) 



Av theotherside - 20 januari 2016 12:15

 

;)

Av theotherside - 20 januari 2016 09:15

Det är lite sorgligt att man behöver släppa denna video där Wonder Woman bakgrund behöver förklaras och figuren får en kort presentation. Denna kvinnliga hjälte har funnits lika länge dom Batman och Stålmannen men just Wonder Woman behöver en sådan här presentation. .. nåja hoppas nu bara att filmen är bra och inte blir någon Catwoman-katastrof.

Av theotherside - 20 januari 2016 08:09

   

Jag vet inte varför men pepparn inför denna film har inte rört sig så mycket direkt, fram tills nu. Den Denna trailern till Suicide Squad triggar faktiskt och det är framför allt nya Jokern som ger utslag på mätaren. Harley Quinn blir förstås också härlig att få se på film!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards