Alla inlägg den 8 januari 2016

Av theotherside - 8 januari 2016 15:00

 

Jag ser verkligen fram emot del 19 i Toy Story sagan den ser ut att kunna bli den allra första datoranimerade skräckkomedin;)

Av theotherside - 8 januari 2016 13:04

 

Eller ja om man nu vill kalla det fredagshumor men man får ta det som man vill. Kanske lite sanning till och med;)

Av theotherside - 8 januari 2016 12:41

   D









 

Av theotherside - 8 januari 2016 04:15

Det dröjde medvetet såhär länge innan jag orkade med att ta mig en titt på uppföljaren till Ted ( som jag inte direkt uppskattade speciellt mycket och jag hade inga stora förhoppningar på tvåan heller) men jag är så otroligt trött på Seth MacFarlane och hans hur som gott och väl kan sammanfattas med hans tecknade serier Family Guy och American Dad. Det är liksom samma skämt på ständig repris, om och om och om igen. Och oavsett vilken filur som Seth låter stå och skrika och gorma och svära så blir det aldrig riktigt roligt. Det spelar ingen roll om det är Peter Griffin eller Ted som ordbajsar och grisar på, det blir aldrig speciellt roligt i min bok dessvärre.

Och Ted 2 är inte lika dålig som den första filmen var men samtidigt återfinns skämt om kukar, bajs och sperma eller att man rökt på så mycket att ens äggstockar inte klarar av att producera ett barn längre. Skämtet om spermabanken har Seth dessutom haft med i Family Guy! Det blir inte mycket roligare när man försöker vara "vass" och som förslag till några komiker så sitter Ted och John och skriker ut förslag på skämt om elfte september och nyligen inträffade tragiska händelser. 

Nej denna uppföljare var bara tröttsam och tråkig. Jag skall ta paus från MacFarlane och hans humor i tio år framöver så kanske man kan skratta åt all upprepning någon gång igen. The Flash kunde de väl för fan ha låtit vara ett roligt skämt i första filmen och sedan lämnat det. Men nej, inte det... 


Det enda som gjorde filmen lite intressant var frågan om vad som ska betecknas som mänskligt och vad som inte är mänskligt. Och att en del scener utspelas på Comic Con! Åh vad jag skulle vilja vara på den mässan någon gång! 



   

Bästa cameon i filmen. Liam Neeson är underbar med tydliga Taken-hintar angående att köpa ett paket med flingor.



  



Den andra anledningen till varför jag orkade med att se klart filmen är Amanda Seyfrieds förtjänst. Gud, de där otroligt fina ögonen tillsammans med det där härligt, fina, underbara leendet. Man är ju såld på stående fot, omedelbart, som man har varit ända sedan man för första gången såg henne i en film. 


Ted 2 tuggar på rätt så obehindrat i alla fall, även om jag bara ville snabbspola förbi en del scener. Annars var det mest bara tjatigt och tröttsamt i längden. Jag hoppas verkligen att det inte blir någon Ted 3. Nu har man uttömt historien om en vuxen man och hans teddybjörn ( som alla vet vid det här laget är ful i munnen) och det blir bara än mer tröttsamt och upprepande om man kör en tredje gång. 





 




Av theotherside - 8 januari 2016 03:00

Det blev att se om den här filmen under kvällen och jag får tillkännage att två saker förvånade mig; att filmen faktiskt är från 1995 ( det kändes ju som att man nyss såg den, när den visades för första gången på dåvarande TV1000) och att Max von Sydow återfinns i en av rollerna. Ingen roll som han kommer att minnas den dag an väljer att gå i pension, förmodligen! Ja, jag hade faktiskt glömt att Roy Schneider också fanns med i den här filmen men vilken tröttsam karaktär han gestaltar ( vilket kan sägas om alla andra figurer som han har spelat efteråt). 


Ja ,det fanns inte mycket som gjorde en glad över att se om den här filmen. Specialeffekterna hade inte åldrats med någon värdighet alls, och redan när filmen kom så hade den väl förmodligen inte heller den största budgeten att leka med. Imponerande 1995 förvisso, men idag känns alltsammans hopplöst föråldrat och trist. 


Sylvester Stallone är inte heller så cool som jag minns att man tyckte att han var en gång i tiden. Sly går mest omkring och ser överspänd ut, med väl framskjuten haka och så verkar han ta i så mycket att varje gång han ska leverera någon form av stolpig dialog ser det ut som att han håller på att skita på sig. 



         


Nej det kommer att dröja länge innan man ser om den här versionen av Judge Dredd igen ( om man ens kan motivera sig själv till att se om det här eländet någon mer gång). Andra versionen som kom för något år sedan var betydligt bättre i jämförelse och framför allt så var det en mycket råare och tuffare Dredd som man fick se. 


Men den här versionen är bara att låta passera till filmens sophög och låta den ligga där och glömmas bort. 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards