Direktlänk till inlägg 5 november 2015

Alice in Wonderland 2: Alice Through The Looking Glass

Av theotherside - 5 november 2015 20:54

Njae.... Den första moderna versionen av Alice i Underlnadet gladde sannerligen inte mig särskilt mycket och jag kan inte heller påstå att jag blir eld och lågor över trailern till uppföljaren. Även om det alltid är bättre med uppföljare på så vis att allting inte behöver förklaras för huvudpersonen ( som fallet är i framför allt Harry Potter där Potter mest går omkring med uppspärrade, förvånade ögonbryn genom hela den första filmen och precis allting måste förklaras för honom). Men framför allt är det trist, jävligt trist, att Johnny Depp och Tim Burton allierat sig med Disney. För dem båda har det innburit ett rejält jättekliv nedåt i kreativitet och spontanitet och allting ska vara alldels för mycket tok-sött och alldeles för mycket färgsprakande och vackert. 


Det fanns väl inte egentligen någonting alls som tilltalade mig med trailern för Alice vidare äventyr i underlandet. Jag får se om det överhuvudtaget blir att man tar sig en titt på den här filmen eller inte, det är för min del högst oklart! 








 
 
Emm

Emm

7 november 2015 21:17

Återigen så är det trist att de måste mjölka ur pengar ur varenda jäkla film :( har faktiskt inte sett den första. Jag har nån slags ovilja mot alice i underlandet. Tycker bara den är så weird. Ha en fortsatt trevlig lördag. :)

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

theotherside

8 november 2015 22:25

Haha kunde inte säga det bättre själv, och det är så trist att de måste mjölka ur varenda peng som finns ur varje film. Men är det pengar snarare än kreativitet som talar så kommer det att fortsätta såhär.
Ja Alice i underlandet är wierd och minst sagt konstig mest av allt så det är ingen film du behöver se egentligen, man får inte ut så mycket av den direkt.
Hoppas att du har haft en härlig helg:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards