Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Spy

Av theotherside - 29 september 2015 03:00

Okej innan jag såg den här filmen hade jag en tanke om att den mest skulle vara fjantig, alltför "barnvänlig" och att den inte alls skulle klara av att roa mig. Nåja jag hade i alla fall delvis fel på att den skulle vara fjantig men framför allt på filmens vänlighet, ty det här var betydligt våldsammare än jag hade trott på förhand. Det är folk som blir skjutna i skallen och vilda slagsmål. Inte mig emot, tvärtom det applåderade jag och det kom som en överraskning för min del. Sedan kan man alltid börja fundera filosofikst över hur pass "våldsam" en "enkel" komedi blivit nu för tiden, men det tar vi en annan gång va?


En annan sak som överraskade mig positivt var Jason Statham vars rollfigur här måste vara ett sätt att driva på karlns image samtidigt som det var härligt att höra honom svära hela tiden. Jag tror jävlar i mig inte att jag har hört Statham svära såhär mycket ens i hans vanliga actionfilmer... Dessutom var det roligt att höra honom skryta om hur han gjort ditt och datt, tills dess man förstår att han överdriver alltsammans, men tyvärr låter man inte skämtet tala för sig själv utan Statham måste gång på gång upprepa hur han gjort ditt och datt för att i nästa sekvens bevisa att han inte alls är den agent han utger sig för att vara.


Och skämt på repris är lite för ofta förekommande för att Spy ska bli riktigt rolig. Ok, överviktig kvinna som inte klarar av det som Jude Law och andra agenter fixar lika enkelt som att gå till brevlådan och hämta söndagstidningen- we get it! Haha... ha. ha. Eh. Räcker det inte nu, typ?!





  

Lär er detta ungdomar, det är viktigt att ha kontakter när man hamnar i knipa!!!!

 

           

Senaste svenska exporten. Bra eller inte låter jag andra avgöra...

 

     

Artisten Gunthers oväntade comeback var riktigt bra... Nej Stathams utklädd bara.

 

 

 

 

 


Men däremot kommer jag aldrig att begripa den så kallade "humorn" som skådisar som Seth Rogen och nu också Melissa McCarthy representerar... Den humor som tydligen ska ligga i att ha mundiarré och aldrig, aldrig, aldrig hålla käft! Oavsett om man hänger från en helikopter eller befinner sig i omedelbar fara, så är sådant bagateller för denna humor eftersom munnen går och går och går. Duracellkaninen i modern reklam kan vara ersatt av dessa skådisar. Jösses alltså. Jag förstår inte varför det ska vara roligt?! Använt på ett bättre sätt och smartare skulle det kunna bli roligt, men det ska snackas och snackas och snackas och snackas och snackas och pratas, och det tar fan aldrig slut. 


Men som helhet var Spy betydligt trevligare underhållning än vad jag hade förväntat mig. Det var inte fullständigt bortkastad tid. Bara nästan(!). Men ändå helt ok som verklighetsflykt för en stund. 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards