Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Men in Black i ny version?

Av theotherside - 25 september 2015 01:05

Jaha. Jösses. Det går snabbt i filmvärlden när något ska rebootas och förnyas och krängas ut på nytt. Och det enda man kan säga är att man suckar uppgivet och funderar över om det någonsin kommer att komma ut något alldeles nytt från drömfabriken, eller om allt bara görs om istället och sedan presenteras som något nytt men som man trots allt känner igen? 


Jag har aldrig varit något stort fan av Men in Black-filmerna. Det dröjde innan jag tyckte att den första filmen var sevärd ens ( och såhär i backspegeln, så var det den enda bra filmen i det här sammanhanget). Sedan kom de obligatoriska uppföljarna, och jag vet att man skulle ha skrattat fler gånger åt Will Smith, men det gjorde jag inte. Det var Tommy Lee Jones som var den egentliga komikern i de här filmerna. Och så den tredje, knappast minnesvärda installationen, som jag knappt ens minns vad den handlade om... Näh det kändes inte som att det var nära förestående med en fjärde film, Så nyheten om att starta om serien kommer inte direkt som en överraskning. Även om det ändå är beklagligt att man väljer att göra så. 


Will Smith kommer jag i alla fall inte att sakna. Men vad ska förnyas? Specialeffekterna? Mjo, de går förvisso alltid att återskapa. Eller ska man låta filmerna anta en mörkare tonart, med mer svärta och mindre humor, a la Batman, Stålmannen, Spider-Man, Hulk osv osv osv... Nja knappast va, för det passar inte riktigt för de här figurerna. 


Än så länge finns inte så mycket information om det här så vi får väl se vad som kommer fram senare. Jag är i alla fall inte ett dugg intresserad över vad det blir av denna nya version. 


Men snälla, snälla, snälla... Kom med något nytt och fräscht istället. Börjar inte vi alla bli trötta på alla dessa ständiga nystartningar, reboots och uppföljare?



https://www.moviezine.se/nyheter/ny-men-in-black-trilogi-planeras








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards