Alla inlägg den 15 september 2015

Av theotherside - 15 september 2015 21:00

Hardcore ( ja nu glömmer vi vad det kan betyda i andra sammanhang för en stund) säger inte direkt så mycket, men vad jag har förstått av alltsammans så handlar det om "världens första first person-shooter", något som är betydligt vanligare i spelsammanhang. Jag kan inte säga, att döma av trailern då, att det verkar fungera hundraprocentigt i en hel långfilm, men vad fan man ska samtidigt prisa innovationer eftersom sådant är försvinnande ovanligt. 


Jag tycker trailern var underhållande, men kanske räckte det inte hela vägen och jag har lite svårt för att kunna upprätthålla intresset hela tiden så hur ska det bli under en "hel" långfilm med samma format? Tjatigt, antar jag att det blir till sist. 


Men å andra sidan får Hardcore positiva omdömden från flera olika håll:

https://www.moviezine.se/nyheter/en-hel-actionfilm-i-forstaperson


Lite känns det som Hitman med mindre budget samtidigt som den här på ett sätt faktiskt känns intressantare jämfört med vad Hitman gör. Men å andra sidan, vore det kanske inte lika bra att de gick all the way och gjorde ett spel av det här konceptet istället? Men friskt vågat hälften vunnet eller något sådant. Den här kanske kan sätta en ny trend till och med?


Vad tror ni, kommer FSP- att fungera på film eller känns det lika nödvändigt som att man hellre köper ett spel istället och upplever alltsammans på vanligt vis samtidigt som man kan styra över vad som ska hända?






P.s Om man är känslig av sig så ska man nog låta bli att titta på trailern!!!



Av theotherside - 15 september 2015 20:00

Ja, vad ska man säga? Djungelboken som datoranimerad film- det tror jag definitivt funkar alldeles utmärkt. Och en ny version av den klassiska tecknade filmen är välkommen. Och vilka skådespelare som gömmer sig bakom alla röster sedan- Bill Murray, Ben Kingsley, Idris Elba, Scarlett Johansson,Christopher Walken... Det enda som naggar alltsammans lite för min del är att det är studion ( och några av personerna antar jag) som ligger bakom Pirates of the Carribbean och Iron Man som deltar i den här filmen, och det betyder ju en sak- storsvulstig action, underhållning och allt det där, men kanske inte med så mycket innehåll direkt. Hoppas att det inte blir så i det här fallet. Björnen Baloo som någon slags Sparrow vill man ju inte direkt se, nej! 

Det kanske blir ännu bättre när en längre trailer kommer, då man antagligen får höra någon mer än ormen snacka, så jag hoppas att det fortsätter att se hyggligt bra ut även då. 

 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards