Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av theotherside - 25 augusti 2015 14:00

Det är möjligen för tidigt att hoppa enbent av lycka när man får läsa om att regeringen vill skrota Fas 3. För vad skall man erbjuda istället? Jag är kanske inte den första som skriver under någon lycklighetsrapport, luttrad som jag tyvärr är av Arbetsförnedringen och eras påhitt. Men de så kallade extratjänsterna, som jag förstått framför allt kommer att finnas inom vård och skola låter onekligen ganska bra. Och kollektivenliga löner dessutom jo tack MEN... blir det ändå inte ungefär som Fas 3 men med omskrivningar? Leder dessa tillfälliga anställningar till riktiga jobb till sist eller kommer arbetsgivare precis som tidigare att kunna utnyttja personer? 


Jag är i alla fall förbannat trött på att känna mig utnyttjad ocg att man får jobba på något företag under en begränsad tid och när den tiden är slut så är det tack och adjöken direkt, tyvärr fanns det ingenting att erbjuda så tack och hej då med dig så plockar vi in någon annan som mer eller mindre jobbar gratis för oss. 


Nej nu vill jag ha något som faktiskt leder till ett jobb på riktigt och ingenting annat. 



Av theotherside - 25 augusti 2015 13:15

 

Under en hel sommar som inte har varit mycket att jubla över har jag inte unnat mig speciellt mycket glass men nu passade man på och köpte sig en bägare med glass och till min egna förvåning så tog jag kolasås till;) det smakade förvånansvärt bra! 





Av theotherside - 25 augusti 2015 10:41

Jag har till och från hört talas om den här filmen men inte direkt brytt mig särskilt mycket om den. Tills dess att jag såg denna senaste trailer (?). 

Innan jag ordar mer om trailern så vill jag förklara vad det är man driver med. För den som inte är så bevandrad inom skräck så betyder "final girl" tjejen som överlever mördarens framfart och som vanligtvis också lyckas ta död på antagonisten. I alla fall tills dess uppföljaren kommer.  Final girl är också nästan alltid pryd av sig, hon har inte sex eller visar upp sin kropp som hennes mer lösaktiga kvinnliga vänner gör och detta beteende bestraffas alltid i skräckisar medan final girl som håller stenhårt på kristna moraliska regler från 1500-talet är den enda som håller sig levande till eftertexterna rullar.


Det är detta koncept som Final Girls verkar driva ned och som grädde på moset så verkar filmen driva med nästan allt som förekommit i skräckfilmer sedan tidernas begynnelse.  Det är en rolig trsiler och de inblandade verkar ha roligt ocg allt ser faktiskt riktigt lovande ut. Och det gör mig orolig. Sådant som jag tycker ser bra ut på förhand visar sig nästan uteslutande vara en besvikelse.  I bästa fall högst okej. Men jag hoppas att denna film kan  vara samma vitamininjektion för genren som Scream en gång var. 


Hoppas hoppas att The Final Girls levererar. Det finns i alla fall filmreferenser så det räcker och blir över att njuta av om själva filmen senare visar sig vara inte så mycket att se. 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards