Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av theotherside - 22 augusti 2015 01:25

       

 

Jösses så mycket ryss-skräck var länge sedan man såg på film. Kalla kriget går verkligen igen som någon osalig ande men då är ändå denna film daterad till 2013, innan allt annat inträffat som utmålar Ryssland till ett ont land igen. Eller så står tiden verkligen stilla. Eller så behöver en ny generation bli påmind om Kalla kriget med premiären av Mannen från UNCLE nyligen.  Men Ice Soldiers ska man inte ta för någon slags autencitet på något sätt. 


Den här filmen duger knappt som hjärndöd actionfilm. Actionsekvenserna är ungefär lika påkostade som från någon halvdan actionserie som har sändningstid mitt i natten efter någon porrfilm på betalkanalerna. Jag skrattade särskilt gott åt sekvensen där huvudpersonen jagas av vargar, där vargarna mest påminde om hundar och scenerna kändes vansinnigt inklippta. 



Hmmm. Hm. Eh? Hmmmm. Ehh? Sorry jag försöker komma på något skäl till varför man alls ska se den här filmen. Jag kollade bara på den för att Hemmakväll reade ut den för tio riksdaler i somras. Annars hade jag förmodligen missat Ice Soldiers. Vilket förmodligen hade varit lika bra... 

Men vänta nu. Omslaget för fan! Omslaget var coolt. Ja vad finns det inte att gilla med filmens omslag? Ja jag vet jag faller alldeles för enkelt för filmers omslag.   

Sedan var det ganska gåtfullt angående huvudpersonen som i alla fall upprätthöll lite nyfikenhet trots att man ganska snabbt kunde lägga ihop ett plus ett.


Sedan kan jag inte låta bli att kommentera att filmen hade en trist kvinnosyn. Den kändes inte modern på något sätt alls trots att filmen förflyttar sig till modern tid efter en ganska trist inledning under Kalla krigets dagar.


Nej det här är en film som man bara kollar på en endaste gång och som man aldrig någonsin kommer att titta på igen.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards