Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av theotherside - 14 augusti 2015 23:45

Åh denna trailer överraskade. Jag gillade stämningen och jag gillar att filmen rör sig åt mer det psykologiska hållet än att vara ännu en splatterfilm, och att det verkar röra sig om i stort sett tre karaktärer var minsann länge sedan sist man såg. Nej POD kan mycket väl visa sig vara sevärd och är filmen minst lika bra som dess trailer så kommer jag att trycka på Gilla-knappen efter att man sett den. 




Av theotherside - 14 augusti 2015 15:30

         




Så mången gång man har beklagat sig över att man lever i dessa återvinningstider där gamla fina klassiker rebootas och får sig remakes och den ena efter den andra blir bara skräp och aldrig någonsin klår avkommorna sina original. Kan någon, utan att använda Google, nämna fem bra eller ens lyckade remakes/reboots? 


Således borde jag direkt dra igång med macheten och hacka nyheten om att Xena Krigarprinsessan ska komma tillbaka. Men..m jag kan inte. Ty jag har faktiskt gått omkring och önskat att denna nyhet skulle komma. 


Originalserien är en av mina absoluta favoritserier. Xena var också ett tag min lilla kärlek ett tag ( tills dess Callisto gjorde entre då flammade lågorna högt för den blonda Xena-kopian) och jag älskade att serien var rätt så mörk. I alla fall inledningsvis, dessvärre blev det nörmast farsartat på Stefan och Krister-nivå nör karaktären Joxer medverkade. Nu vågar jag inte ens drömma om att rebootade Xena kommer att vara ens i närheten av något mörker ty de stackars ungdomarna idag kan ju bli rädda och få mardrömmar och det går ju inte för sig... 


Intressant att tvbolaget bakom rebootplanerna vill ha med original-Xena på något vis. Lucy Lawless är fantastisk som Xena men tyvärr har hon väl aldrig blivit förknippad med något annat. Vågar knappt fundera på vem som ska ta över rollen. Vem skulle kunna göra Xena rättvisa av de skådisars som finns idag? Beskrivningen av vad de söker efter gillar jag i alla fall förutom kanske det sista om att Katniss från Hungerspelen omnämns. 


Nåja annars funderar jag också på hur det blir med en annan av originalseriens hörnstenar, nämligen relationen mellan Xena och vapendragerskan Gabrielle? I likhet med Mulder och Scullys tisslande och tasslande med varandra i Arkiv X så fanns det mer än bara intentioner mellan Xena och Gabrielle. Hoppas att detta får vara med igen! 


Men som sagt detta var efterlångtat från min sida samtidigt som jag förstås blir lite nervös och orolig över hur serien kommer att bli och vilka Skådisar som kommer att axla dessa roller. Egentligen finns ingen anledning till oro för det här kommer förstås aldrig att bli lika bra som det var under andra hälften av 1990-talet, right? Men jag vill ändå hoppas litegrann, faktiskt. 


Hela artikeln om detta hittas på moviezine.se 




Av theotherside - 14 augusti 2015 11:35

War Pigs ser faktiskt hygglig ut om man ska uttrycka sig diplomatiskt. Vår egen exportprodukt Dolph Lundgren som nyligt avslöjas spela in Dagissnuten 2 ( hahaha kan inte låta bli att skratta åt det fortfarande) ser medt ut att gå på beprövad rutin i denna. Intressantast blir att se Mickey Rouke framför kameran igen , var alltför länge sedan sist. I övrigt... finns inte så mycket att orda om tills man sett filmen. Den kan ju överraska. Faktiskt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards