Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av theotherside - 6 augusti 2015 23:27

Godkväll på er alla som kanske nyss har nyknullat och ligger och känner sig avslappnade och tillfreds med situationen och inväntar John Blund, ja godkväll på alla er andra också förstås, alltifrån ni som tillfredsställt er själva till er som ligger med sömnlösheten bubblande i ögonen till ni som känner att det är lika bra att sova så det blir fredag lite snabbare och helgens äventyr kan ta sin början. 


Nu nås man av nyheten av att Jumanji skall spelas in på nytt. Det ska tydligen bli antingen en nyinspelning eller en reboot, oklart vilket av detta som kommer att drabba filmen men av oklar anledning vill Hollywood damma av en klassiker och i brist på idéer så tar de vad som finns kvar. Och just nu är det inne med "spel som blir film". Jumanji kanske inte är ett spel på samma nivå som Monopol eftersom Jumanji baserades på en bok och inte något faktiskt spel. Men i alla fall...


Jag har bara ett vagt minne av den här filmen. Jag minns att Robbie Williams i alla fall gjorde ett utmärkt jobb i huvudrollen (RIP) och att Kirsten Dunst fanns med också. I övrigt, nada. Noll. Ingenting. Eller jo- någon scen där Williams karaktär far igenom ett golv, och noshörningar som springer. Hmm... en omtitt av Jumanji skulle vara att ordinera faktiskt. 


Varför visas aldrig Jumanji och liknande filmer från 1990-talete i repris på TV? Samma dynga repriseras ju ständigt, TV4 har sin aldrig sinande kavalkad med antingen Wallander eller Beck, TV3 kör på med ungefär samma filmer varje söndag och TV6 kör på med sina testestoreonactionfilmer ( varvat med dåliga komedier som ingen annan kanal skulle ta i med tång ens) men i stort sett samma filmer som rullas om och om och om igen. Trist. Kanske intressete för att faktiskt titta på dumburken ibland skulle öka ifall man började visa lite mer klassiska filmer som inte enbart behöver ha fem år på nacken utan som en gång sågs av oss som växte upp med utbudet som fanns på TV-apparaten. 


Nej åter till denna nya version av Jumanji... Ja, vad ska man säga? Det räcker med att ropa IDÉTORKA, så har man sagt vad man behöver säga om det här. Och så klart, att man inte under några som helst omständigheter kommer att gå och se den här på bio. Istället ska jag leta upp originalet och njuta ( förhoppningsvis) av den, för den behöver få sig en omtitt på jag vet lite mer säkert vad jag tycker om den nu för tiden. 



https://www.moviezine.se/nyheter/ny-jumanji-kommer-julen-2016



Okej ursäkta att jag störde dig/er såhär lagom innan klockslaget övergår till midnatt. Over and out!




 



Och förresten, två andra favoriter från förr som förmodligen snart kommer som remake reboot? Hemska tanke. Förmodligen med datoranimerade djur också (!!)...


   

Av theotherside - 6 augusti 2015 16:00

Det här ser faktiskt rätt okej ut, och jag gillar att det är tydliga influenser från The Thing och Alien som den här filmen vill försöka hylla samt efterlikna. Men det som jag inte gillar riktigt lika mycket är att regissören till vardags är specialeffektsskapare, dessutom en prisbelönad sådan. Ingenting fel med det, utan effekter skulle många av dagens filmer inte vara mycket att titta på. Dock, det brukar inte bli så bra när de ska försöka sig på att göra en hel film- fokus brukar hamna på det som de i vanliga fall sysslar med, effekter. Och lite sådant tycker jag mig se i trailern, att det är effekterna som är i fokus och inte direkt handlingen eller att mejsla ut intressanta, engagerande karaktärer. 


Men jag hoppas i alla fall på att Harbinger Down är en hyggligt sevärd monsterfilm!






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards