Alla inlägg den 6 juli 2015

Av theotherside - 6 juli 2015 17:00

     

 


Vad jag vet eller tror mig veta i alla fall är att jag drabbas sällan av moralisk panik eller panik över någonting alls men en fråga som jag funderat över alltsedan man själv var en storkonsument av serietidningen Fantomen är huruvida det ska finnas med nakna bröst i tidningar riktad till en publik av framför allt yngre tonåringar? 

Jag kommer ihåg att denna diskussion fanns reda på min tid och att man i fallet med Fantomen valde att inte ha med nakna bröst och att kvinnor skulle få vara lite mer påklädda. Detta verkar inte vara fallet längre då Fantomens hustru Diana oblygt sitter och njuter alldeles topless i Trädhuset, detta trots att barnen leker alldeles i närheten. 

Som sagt ingen moralpanik från min sida jag bara konstaterar att det verkar vara helt naturligt och så kanske det ska vara också. Om nu tidningen hade vänt sig till vuxna förstås. I det här sammanhanget är jag mer tudelad. 



Jag höll på att få skrämselhicka när jag såg omslaget till förra numret av Fantomen. Det var inte eätt utseende på Fantomen och jag trodde att den vandrande vålnaden tecknades på det viset numera men tack och lov så var det bättre på den punkten igen redan i det nya numret. Man gör inte hur som helst med min favorithjälte från förr;) nu hoppas jag bara att det snart kommer en ny filmatisering av Fantomen som gör figuren rättvisa aå vi får glömma det hiskeliga försöket från 1996 en gång för alla. 





Av theotherside - 6 juli 2015 16:00

Ja mer av allt och så är det denna gång Londons tur att "falla". Roligt med ett miljöombyte om inte annat men annars undrar jag mest om vi inte redan sett allt sedan första filmen eller kommer det att bjudas på något nytt? Chockeffekten går givetvis förlorad andra omgången och jag hoppas att man har lagt in några överraskningar här och var.

Annars kan man väl i alla fall förvänta sig en habil actionstänkare förhoppningsvis.  






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards