Alla inlägg under juni 2015

Av theotherside - 22 juni 2015 23:45

Filmen vars enda eftermäle för min del kommer att vara vem som egentligen hittade på titeln Robotic Cop, och varför det står Android Cop när man kommer in på filmens meny. Något annat att fundera över medan man ser detta finns inte, men förvånandsvärt nog rullar filmen på hyfsat bra i alla fall.


Robocop, nej förlåt Robotic Cop, ser mest av allt ut som något som några skolungdomar snickrat ihop på pluggets träslöjd medan de hade tråkigt, men det som är lite synd är att Robotic inte har på sig hjälmen oftare- han ser i alla fall lite coolare ut medan hjälmen sitter på.

Annars är den enda behållningen med den här filmen huvudrollsinnehavaren Hammond, spelad av Michael Jai White, som för det mesta förekommer i kampsportssammanhang. Här får han visa upp sina kunskaper inom det omårdet vid några tillfällen och gör det med den förtjänsten också. Jag tycker också att han utsrålade en viss karisma, oklart riktigt vad, men i övrigt är det förstås ingen storartad skådespeleri som man bjuds på.



         



Det är svårt att komma på vad man ska skriva om en sådan här film... Finns inte mycket att nämna mer än att man gott och väl kan ha roligt medan man tittar om man är på rätt humör eller om man behöver något som inte kräver så mycket tankeverksamhet. Och sådana tillfällen finns det ju ibland, och då är det på sätt och vis tur att det finns sådana här filmer;P





 

Av theotherside - 16 juni 2015 23:45

Det här är bara en film som man måste se! Trailern är minst sagt galen och påminner inte så lite om Grindhouse, vilket verkligen saknas sedan Machete-vågen svepte över oss för något år sedan. Bloody Knukles ser i alla fall underhållande och smått galen ut, precis som jag gillar det;)










Av theotherside - 16 juni 2015 23:00

Ja, vad ska man säga? En App-skräckis, således. Hmm, ja lite annorlunda grepp är det ju i alla fall men jag vet inte om det gör det till ett direkt "måste" att se denna. En annan faktor som talar emot att pepp-barometern känner av någon direkt entusiasm är att filmen regisseras av samma som ansvarade för remaken av Maniac...

Nej, trailern gjorde inte heller sitt jobb om att göra mig speciellt nyfiken på i-Lived, men man kanske ändå tar sig en titt på denna vid något tillfälle och vem vet, kanske/kanske inte lyckas den överraska.







Av theotherside - 11 juni 2015 14:12

Äntligen lite fler rörliga bilder från den kommande Bondfilmen Spectre. Mer fartfyllt och lite nya bilder mot slutet av klippet, härligt. Förväntningarna för min del minskade inte direkt efter det här och jag hoppas att det snart kommer en längre, innehållsrik trailer! 









Av theotherside - 9 juni 2015 15:00

       


Ja detta om mens. Trots att vi lever i det så upplysta och fina Nådens år 2015 så kan man kanske fortfarande säga att det här om mens fortfarande är tabu, något som man inte direkt snackar högt om. Men något är påväg att hända.  Programmet Kobra sände för inte alltför länge sedan ett avsnitt som handlade om mens, och min flickvän har visat mig en tjej på Youtube som under skämtandets flagga beskriver hur man som tjej ska gå tillväga när det är dags att ta sig till toaoetten för att byta binda. För poängteringens skull, inget av förslagen var roliga. Men så handlar det inte Heller om min vardag eller verklighet direkt. 


Jag vet inte hur jag förhåller mig till mens. Kvinnor ritar bara serier om mens var ingen direkt ögonöppnare, och det var endast ett skämt som jag i alla fall kunde relatera lite till (den där tjejen ber killen att köpa tamponger när han ändå skulle in på affären och handla). Annars tycker jag inte att det är särskilt äckligt med mens och jag tycker inte att det ska behöva vara något tabu över det. Halva jordens befolkning har det. 

Å andra sidan betackar jag mig för provocerande konst som av någon anledning ska hjälpa till att göra mens mer accepterat. Jag förstår inte poängen med sådant.  Det om något gör nog mer skada än något annat. Det är detsamma som att jag skulle gå omkring med en kladdig, väl synlig fläck på jeansen omkring gylfen bara för att deklarera att jag minsann har en kuk. 


Men vad säger ni om detta om mens? 


Puss o kram. 

Av theotherside - 9 juni 2015 13:00

 

 

 

När Jurassic park hade premiär var man bara en pojkspoling men dinosauriefebern hade drabbat mig långt innan jag såg Spielbergs mästerliga äventyrsfilm. Jag hoppas att ungarna kommer att drabbas av samma fascination för de här utdöda jättarna i och med premiären av Jurassic World. 


Lagom innan filmens premiär skriver Illustrerad vetenskap en intressant artikel. T-Rex som vi nog alla älskar att hata kanske inte alls är den kung han utmålats som. Det finns nämligen tre utmanare som gärna vill ta över tronen;

Spinosaurius

Carcharodontosaurus

Giganotosaurus


Jag vet inte men jag tror ändå att tyrannosaurie rex kan vara ohotad i alla fall i folks medvetande ty namnet är enklare än de tre nya utmanarna, och T-Rexs rykte förblir nog detsamma i alla fall. Men det är ändå spännande att det finns så många olika rovdjur och det ena större och värre än det andra. 


Men redan innan Jurrasic World haft sin premiär kan en paleontolog peka ut brister i filmen. Men det förvånar väl knappast någon heller... 

Sedan kommer också den moraliska frågan huruvida vi ska väcka liv i mammutar och dinosaurier? Tekniken finns säkerligen eller kommer att finnas inom en inte alltför avlägsen tid. Men ska vi leka Gud? Nog för att vi människor är bra på att göra just det, men till styende och visst handlar Jurassic Park ändå om hur fruktansvärt det kan gå när vi mixtrar med naturen?



Spännande och intressant läsning. Mer sådant här tack Illustrerad vetenskap. 

Av theotherside - 9 juni 2015 10:36

     

Jag får krypa till korset och erkänna att det står snålt till med så kallade hämndfilmer på mitt film-cv. Hemmabio tidningen har i alla fall haft den goda smaken att lista de bästa hämndfimerna, även om som bekant smaken är som baken. 

Lite stolt konstaterar jag i alla fall att jag har sett några goa' hämnarfilmer genom åren;


Tid för hämnd. En av de Bondfilmer som hamnar lite utanför den klassiska Bondmallen. Men Tid för hämnd är sevärd just för att den skiljer sig från de andra filmerna och rent stilmässigt är Daltons tolkning i närheten av den som Daniel Craig står för, en kall, hänsynslös bond som ger fan i regler och gör der som krävs för att fullfölja ett uppdrag. Me like!


Thriller- En grym film. Nu var det ett halvt årtionde sedan jag såg denna. Konstigt att ingen har snackat om att remaka denna (kalla kårar och rysningar genomfor hela kroppen precis när jag skrev det) men att Christina Lindberg ligger till grund för Uma Thurmans Bride i Kill Bill säger väl lite om Thriller. Väl värd enntitt om man inte sett den och en påminnelse om att Sverige i alla fall förr i tiden inte bara producerade deckarfilmer. 


Machete. Ja vad ska man säga? Flippad film egentligen men förbannat underhållande om man är på rätt humör medan man ser den. Steven Seagals dödsscen är väl värd att ses (för övrigt enda gången karln dör på film, förutom i Beslut utan återvändo eller?). Måste ta mig en titt på Machete igen snart för jag märker nu att jag inte kommer ihåg så mycket från filmen.


I spit on your grave. Remaken ör ungefär lika bra som originalet. Minns att jag inte hade så mycket att anmärka på när jag såg filmen menndet är hög tid för en omtitt speciellt då den vedervärdigt dåliga och helt onödiga uppföljaren finns kvar mer färskr i minnet. 


The machine girl. Jag vet inte varför jag såg denna film men jag var inne i en sådan period för npgra år sedan och fick mersmak efter att ha sett Tokyo gore Police.  Machine girl är vansinnig på alla sätt och vis men ändå underhållande på ett bisarrt sätt, hur nu det hänger ihop. Definitivt en film jag skall se om igen så fort som möjligt nu när jag blivit påmind om den igen.



Sedan då tyvärr en del hämndfilmer som man dessvärre inte setr men som jag kommer att göra mitt bästa för att se i om en snar framtid;

Hanger.

The horseman ( kan ha sett den i alla fall men det finns ett antal filmer med liknande titel så helt säker är jag inte).

Savage streets (en film jag velat se i flera år nu).


Gutterballs (en film jag hörde talas om för något år sedan men som jag hittills inte sett. Varningen för otäcka scener ska tydligen vara en varning att ta på allvar något som bara triggar mig ännu mer att se den här filmen). 

Hämndens ängel eller Ms 45. En film som fått kultstatus. Måste förstås ses!

Old Boy hämnden Lady vengeance Hämndems resa. Det retar mig att jag ännu inte sett Chan-wook Park och hans hämndtrilogi. Av oklar anledning till och med för mig själv såg jag dock amerikanska remaken av Oldboy och den var inte allför mycket att hurra över om man uttrycker sig diplomatiskt.  


Tack Hemmabio för en bra sammanställning och för att ni fortsätter att finnas ty alla andra svenska filmtidningar blir nedlagda eller är så högtravande att till och med deras filmrecensioner kräver atr man har läst svenska på högskolenivå i fem år för att man ska förstå alls vad fan de försöker säga om filmen. 

Av theotherside - 4 juni 2015 23:45

Gyllene tider sammanfattar väl tiden och vilken månad vi befinner oss i. Kommer man någonsin att bli trött på den här låten?;)









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards