Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Kvinnor ritar bara serier om mens

Av theotherside - 9 juni 2015 15:00

       


Ja detta om mens. Trots att vi lever i det så upplysta och fina Nådens år 2015 så kan man kanske fortfarande säga att det här om mens fortfarande är tabu, något som man inte direkt snackar högt om. Men något är påväg att hända.  Programmet Kobra sände för inte alltför länge sedan ett avsnitt som handlade om mens, och min flickvän har visat mig en tjej på Youtube som under skämtandets flagga beskriver hur man som tjej ska gå tillväga när det är dags att ta sig till toaoetten för att byta binda. För poängteringens skull, inget av förslagen var roliga. Men så handlar det inte Heller om min vardag eller verklighet direkt. 


Jag vet inte hur jag förhåller mig till mens. Kvinnor ritar bara serier om mens var ingen direkt ögonöppnare, och det var endast ett skämt som jag i alla fall kunde relatera lite till (den där tjejen ber killen att köpa tamponger när han ändå skulle in på affären och handla). Annars tycker jag inte att det är särskilt äckligt med mens och jag tycker inte att det ska behöva vara något tabu över det. Halva jordens befolkning har det. 

Å andra sidan betackar jag mig för provocerande konst som av någon anledning ska hjälpa till att göra mens mer accepterat. Jag förstår inte poängen med sådant.  Det om något gör nog mer skada än något annat. Det är detsamma som att jag skulle gå omkring med en kladdig, väl synlig fläck på jeansen omkring gylfen bara för att deklarera att jag minsann har en kuk. 


Men vad säger ni om detta om mens? 


Puss o kram. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards