Alla inlägg under maj 2015

Av theotherside - 19 maj 2015 00:45

Det man fick höra om den här filmen när en berättade om den, för jag hade missat den helt och hållet, var att den skulle tydligen vara rolig. Eller i alla fall sevärd. I efterhand undrar jag mest av allt när filmen i själva verket var rolig egentligen? Eller varför man kunde säga att den var sevärd, alls? Jag hittar inte mycket som motiverar till att man ska ta sig en titt på den här filmen om man nu inte tycker att det är vansinnigt roligt med en massa ploj och framför allt skrik. Var gick det snett egentligen, när handlade komik om vem som kan skrika högst och vara mest irriterande? Det är inte den komedi jag växte upp med, så därmed ignorerar jag de allra flesta komedifilmer av nyare datum eftersom det enbart handlar om vem av de medverkande som kan skrika högst ( eller som Seth Rogen, prata i all oändlighet om helt oväsentliga saker och ändå anses vara en komiker).



Den enda med lite sympati spelas av Damon Wayans Jr. och mest tycker jag om karaktären eftersom han ständigt uppmanas att vara en "man". Vad det nu egentligen innebär? Men helt klart fanns det något mot slutet av filmen som träffade mitt i prick hos mig, där Wayans karaktär vågar gå fram till kvinnan han har fallit för och presenterar vem han är på riktigt, och dessutom tar tag i sitt jobb och vågar stå för det han tror på, för modet fanns egentligen där hela tiden- men behövde bara lockas fram ( efter händelserna i filmen). Undrar om det är något liknande jag behöver, för att mitt mod någonsin ska komma fram?


   



Men i övrigt fanns ingenting i Let´s Be Cops som kändes nytt eller annorlunda. Konceptet med två killar som låtsas vara poliser känns ganska uttjatat halvvägs in i filmen, och efter det här "skämtet" fanns inte så särskilt mycket mer att komma med och man slutade skratta ganska snabbt. Dessutom, om man ska vara sådan, är filmen aningen onödigt våldsam stundtals för att vara en komedi. Man kanske skulle ha satsat mer renodlat på just komedi bara? De få komiska situationer som man hade kunnat göra något utav blir tröttsamma så fort Jake Johnson öppnar käften. Och det gör han hela tiden, suck.


Men fint slut, i alla fall. Att man ska våga stå upp för sig själv! Men nog hade jag allt förväntat mig att få skratta lite oftare under filmens speltid än vad man fick göra. Tyvärr blir det mesta bara tröttsamt och tjatigt, så jag får ge upp att se nya komedifilmer under en längre tid om de ska börja kännas fräscha och roliga igen!


Nice, förutom slutet, att höra en Backstreet Boys-låt i inledningen. Inte en helt passande ton på vad som kommer därefter, men nice i alla fall.




 


Av theotherside - 13 maj 2015 15:00

Jag är väl inte direkt något stort fan av filmer som handlar om björnar, men jag får väl ändå tillstå att trailern till Into the Grizzly Maze gör mig lite nyfiken på det här. Och förstås, Billy Bob Thornton går alltid att se i valfri film en bakissöndag medan regnet stänker mot fönsterrutan!








Av theotherside - 13 maj 2015 13:38

Jag får erkänna att jag hade förväntat mig en betydligt "värre" trailer ( eller om det här nu skall kallas för trailer, det rätta namnet torde kanske vara försök till att sälja in ett koncept och se om någon nappar), men i alla fall så kan det här ändå bli en underhållande b-filmshistoria! Jag gillar av någon anledning själva grejen med flygande hajar, men jag kan inte begripa varför. Kanske Freud hade haft något att säga om saken, om man nu hade kunnat konsultera honom.


Läs mer om filmens handling här:

https://www.moviezine.se/nyheter/iron-sky-sharknado-sant


Död Snö vs Sharknado är inte någon dålig beskrivning av vad vi har att vänta oss. Frågan däremot är vilka som kommer att hjälpa till med finansieringen...








Av theotherside - 5 maj 2015 23:45

Vem är det som fortfarande ger filmroller till Steven Seagal? Jag bara undrar, för det är den största gåtan som mänskligheten kan ställa sig just nu, allt annat är underordnat detta!!! Seagal ska inte få någon ny filmroll på länge, annat än en dokumentär som sänds i Uppdrag granskning om vem som ger karln fler filmjobb. En liten liten och väldigt liten krydda till just denna film är väl att Vinnie Jones finns med, men det räcker nog knappast alls till något! Den här filmen ser skittråkig ut.









Av theotherside - 5 maj 2015 22:41

Oj ja vad ska man säga? Jag trodde att man hade en skrattfest att förvänta sig när man först såg denna film. Jag menar, Vin Diesel med "stjärnor" som Michael Cain och Elijah Wood... I och för sig, efter Sagan om ringen-filmerna så har kanske inte just Wood förtjänat att kallas för stjärna längre, men det är i alla fall ett namn som ger mer efterklang än Diesel. Kan bli lite av varje detta med andra ord. Men trailern var i alla fall inte riktigt så lökig som jag först trodde att den skulle vara, men The Last Witch Hunter ger jag ändå inte mycket för ännu!!!








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards