Alla inlägg den 1 april 2015

Av theotherside - 1 april 2015 23:45

Några dagar försenad om man tänker sig denna blogg men vad spelar det för roll ens? Jag har medvetet inte tittat på teasern tidigare än nu på grund av att jag har alldeles för höga förväntningar på Spectre. Härligt i alla fall att man bygger vidare på händelser från Skyfall, fattas bara annat förstås. Och vad är det för jäkla hemlighet som Bond har? Jag antar att det har något att göra med brottssyndikatet, att det har något att göra med Bonds föräldrar. Kanske var Bonds farsa med i Spectre rentav? Det var kanske meningen att Bond skulle ärva en viktig post inom Spectre som Bonds far innehade?

Jag fullmomligt älskar att Bonds historia skrivs om.

Och jag älskar faktiskt teasern. Även om den avslöjar förbannat lite, så är det precis vad man behöver för att bli intresserad av filmen.

Jag både ser fram emot och inte ser fram emot en längre trailer snart. Jag vet inte om jag behöver så mycket information om den nya filmen, egentligen.

Men självklart kommer jag att titta på allt som nya Bondfilmen ger ifrån sig innan premiären.








Av theotherside - 1 april 2015 14:00

Regissören till clownskräckisen Stiches ( som undertecknad irriterande nog fortfarande inte har hunnit med att se) har gjort denna irländska thriller, From the Dark. Inte direkt får trailern till filmen mig att kasta mig upp och göra tre kullerbyttor i luften av glädje, men det ser i alla fall ut som att vi blir bjudna på spänning i klassisk stil. Inga större överraskningar väntar, men det behövs inte heller alltid förstås. From the Dark funkar nog utmärkt någon lugn, stilla sommarkväll framöver...







Av theotherside - 1 april 2015 13:00

Även om undertecknad har hunnit med att se en hel del filmer som kanske inte skulle falla mainstreampubliken i smaken, så är det sorgligt vad lite filmer jag har sett av regissören med Kultstatus, Jess Franco. Jag kommer ihåg att jag för några år sedan läste det jag kunde komma över om denne man på Internet och att jag gjorde en del försök att komma åt någon av hans filmer. Men det gick som det gick med det och såhär i efterhand kan jag sorgligt nog konstatera att jag fortfarande inte har sett en enda av Jess Francos filmer.

Det kan man kanske snart råda bot på, förhoppningsvis. Jag hoppas i alla fall att Studio S kan ha den goda smaken att plocka in nyputsningen av Vampyros Lesbos! Den filmen vill jag verkligen se! Hoppas, hoppas kan man alltid och jag hoppas att jag snart kan putsa upp CV:et med i alla fall en eller två Jess Franco-filmer.






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards