Alla inlägg den 3 februari 2015

Av theotherside - 3 februari 2015 15:00

Okej man ska inte vara långsint förvisso, det är sant. Men ända sedan jag genomled Strandvaskaren så har jag knappt sett en enda skräckfilm som varit gjord i Sverige, för jag vill inte se något så pinsamt uselt någonsin igen. Förvisso har jag också syndat ( kom igen nu inte ens Jesus kan ha varit så perfekt som det påstås, i efterhand gör man alltid någon bättre än vad han/hon egentligen var). Psalm 21 genomled jag också för något år sedan men efter det tror jag inte att jag sett något åt skräckhållet som producerats i det här landet ( och tack och lov är det inte så många skräckfilmer heller). 

Men... Ja, en trailer ska ju sälja filmen i fråga, det får man inte glömma bort. Men, Sensoria! Ja, jag gillar trailern litegrann i alla fall och utan att säga för mycket innan man har sett filmen så kanske det här ändå kan bli ok. Längre sträcker jag mig inte! 

Men att jämföra eller ens nämna Polanski och De Palma som inspiratörer är lite att ta sig vatten över huvud. Man ska inte komma här och tro att man kan nå upp till de nivåerna, inte med det facit svensk skräck har. 

Hoppas i alla fall på en hyggligt sevärd, svensk skräckis i alla fall. Hoppas att man inte behöver totalsåga denna också efteråt. 








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards