Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Bad Milo- 80-talet kom och knackade på

Av theotherside - 22 oktober 2014 02:15

"You don´t wanna make me angry" ( I have a raccoon in my ass) eller på ett ungefär varnar Bruce människor som håller på att göra honom förbannad i tv-sereien Hulken, och ungefär något liknande skulle kunna användas för den stackars huvudpersonen i Bad Milo som när han blir stressad eller någon gör honom upprörd, får en varelse att komma ut ur hans röv. Det är premisserna för denna 80-talsinfluerade slapstickfilm- och man gör det förhållendevis bra, men jag saknar de där riktigt genuint roliga scenerna, de som verkligen satte sig på minnet när man avnjöt liknande filmer från någonstans mellan 1980-1990-talet. Men går man in med ganska lågt ställda förväntningar till filmen, så lär man knappast bli speciellt besviken- det här är dumt, det låtsas inte om något annat heller. Deal with it eller strunta i att se den, helt enkelt. 



Noterbart med Bad Milo var att man, vad jag kunde se i alla fall, gjorde monstret Milo med gammeldags teknik även om jag misstänker att datorer varit inblandade, men varelsen ser i alla fall ut att vara gjord som om man förlitade sig på stop motion-teknik. Inte för att jag alls tror att dagens filmmakare har det tålamod som krävs, utan man har använt sig av datorer förstås, men ändå måste jag framhålla att det känns som att varelsen är en docka i alla fall. 



           

Peter Stormare är fantastiskt rolig i den här filmen!

 

Löjligaste förklaringen till vad varelsen är för något? Jepp...  

 

 


Det finns två anledningar till varför man ska ta sig en titt på Bad Milo; huvudpersonens boss som på ett utmärkt, lågmält men roligt sätt spelas av Patrick Warburton. Åh, hans röst med myndig stämma hade jag gärna velat ha. För det andra: Peter Stormare! Här får han äntligen spela väldigt crazy igen! Åh och som han gör det också. Undrar hur fanken man bär sig åt för att få sådana här roller i mer eller mindre varje film man medverkar i? Strunt samma i den här filmen är han alldeles underbar i alla fall. 


Bad Milo funkade för min del, om än inte så mycket mer än så. En lättglömd liten bagatell. Jag hade kanske förväntat mig att filmen skulle vara ännu mer galen än vad den visade sig vara, men vill man ha en film som enbart kräver att man sitter och tittar på den utan att tänka alltför mycket så duger den utmärkt. 







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards