Alla inlägg den 30 september 2014

Av theotherside - 30 september 2014 23:45

Det var inte mycket att säga om den andra filmen och Taken 2 var, om inte egentligen, dumare än originalet men i alla fall betydligt mindre genomtänkt och betydligt mer ospännande och man kände mest att man snabbgjorde filmen för att casha in på första filmen ( som av outgrundlig anledning gick rätt så bra i alla fall). I den tredje filmen slipper vi i alla fall fler kidnappningsförsök på dotter eller hustru, den här gången blir Liam Neesons karaktär oskyldigt anklagad... Och ja, det blir väl ungefär samma sak en gång till medan Neeson ska rentvå sitt namn. Men om man söker efter något som inte kräver att hjärnan måste vara påslagen sent på natten på en lördag så tror jag nog att den tredje Taken-filmen fungerar ganska så bra ändå. Räkna dock bort överraskningar eller smarthet i manuset... 













Av theotherside - 30 september 2014 23:45

Oj har det redan gått tio år sedan man tittade på den första filmen i Saw-serien? Jävlar vad snabbt tiden går, man hinner knappt med i svängarna. Jag minns i alla fall att jag tyckte om den första filmen. Jag minns lite mindre av den andra, och den tredje har jag inget minne av alls och det är till och med oklart om jag har sett den överhuvudtaget och de resterande har jag faktiskt gett blanka fan i att ens orka med att titta på. Sämre och sämre, är melodin för dessa filmer. Ingenting slår den första filmen och den överraskning som den hade att erbjuda mot slutet! Den första Saw-filmen ser jag mer än gärna om igen, men inte på bio däremot men gärna på en DVD så snart som möjligt.











 

Av theotherside - 30 september 2014 23:45

Ååh så härligt med en potpurri av de olika musikaliska varianterna som finns av Batman! Min personliga favorit all times är Danny Elfman och hans mörka, intensiva ledmotiv till Tim Burtons magnifika film med Batman som han borde ha varit hela tiden innan tramset inleddes igen med bland annat Batman och Robin. Batman är och förblir en mörk karaktär och det övergår mitt förstånd varför man trilskades med den eländiga tv-serien från 60-talet och varför figuren var något av en clown ett bra tag innan det äntligen vände och blev som det skulle. 


Jag vet inte heller riktigt anledningen till varför Batman är en av mina favoriter bland alla hjältar som finns. Jag tror det handlar om en kombination av ett tragiskt förflutet samt att Batman faktiskt är en människa bakom manteln och huvan och ingenting mer än så. 


Vågar man hoppas att Batmans arv förvaltas väl och att det blir mörkt och dystert i tv-serien Gotham samt i kommande Superman vs Batman? Jag hoppas att vi för alltid kan säga hej då till det tragiska Adam West-arvet, men helt säker kan man inte riktigt vara för den här figuren dessvärre... 








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards