Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Godzilla

Av theotherside - 21 september 2014 23:45

Jag hade inte så stora förväntningar när det gällde Godzillas comeback och såg därför filmen med lågt ställda krav, och jag måste tillstå att jag blev ganska nöjd. Filmen är underhållande nästan hela vägen och jag hade inga stora problem med att fastna för handlingen även om det inte är något nytt man får se egentligen. Stora monster och söndermosade städer har vi nästan sett alldeles för mycket utav vid det här laget, och det finns egentligen ingenting som utmärker Godzilla. Det hade kunnat vara i stort sett vilket monster som helst. Däremot hade jag svårt för Godzillas nya utformning, som var allt annat än snyggt. Kanske man inte ska tänka på den första originalfilmen eller på efterföljarna, och Godzilla måste ju förnyas förstås, men bättre än såhär måste väl det bli? Stor och plumsig och nästan tjock, och med ett ormliknande ansikte... Nej det gillade jag inte alls. 






           



Sedan hade jag inget problem med det som många tycker var dåligt med filmen, nämligen att Godzilla är med så lite. Jag förstår att det är framför allt ungdomar som vill se betydligt mer utav Godzilla, och de borde förmodligen tycka att den förra filmen är mer i deras smak. Men jag tycker inte att det behövs finnas så mycket Godzilla med, ty monstret fanns hela tiden med i bakgrunden och syntes precis så mycket som hen behövde. Några utdragna stridsscener mellan Godzilla och MUTO-erna behövde åtminstone inte jag, och jag var nöjd med det man fick se av striden. Sedan hade jag betydligt mer problem med att Godzilla dyker upp och räddar hjälten precis hela tiden och att Godzilla mer eller mindre kämpar på människans sida. 


Nej Godzilla anno 2014 var en underhållande monsterfilm, och i alla fall jag hade ganska trevligt medan jag tittade på filmen utan att den på något sätt lämnade några bestående intryck hos mig. Hyggligt underhållande!






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards