Alla inlägg den 10 september 2014

Av theotherside - 10 september 2014 23:45

Det händer inte speciellt ofta men ibland så sker det faktiskt, och det är roligt att en uppföljare kan slå originalet med hästlängder för jag hade i alla fall betydligt mycket roligare medan jag såg den här jämfört med den första. Död snö numro ett var förvisso också rolig, blodig och upplyftade komisk men det blev lite smått tråkigt att det hela utspelade sig i och omkring en stuga. Den här gången är insatsen större och fler blir lemlästade längst vägen, och det blir betydligt fler zombier och ja, kort och gott blir allting betydligt roligare i uppföljaren. Bara detaljer som att hjälten får en zombiearm fastsydd och att zombierna använder tarmar för att slanga bensin... Ja, så mycket mer än så behövs inte för att jag åtminstone ska ha det trevligt. Plus är också att humorn är betydligt bättre den här gången också, även om jag inte har första filmen helt purfärskt i minnet. 






         


Sminköserna borde få en extra säck med guld ( men helst inte det guld som efterfrågades i den första filmen) för här är det riktigt bra sminkning och även om inte effekterna kanske vinner någon Oscar så är det i alla fall härligt galet och sådär lagom överdrivet som man förväntade sig att det skulle vara. Det enda minuset i min bok är väl att det kanske blir lite för mycket av det goda, att det blir aningen för mycket smaskande av slaget "onödigt våld" och att man kanske blir lite väl förtjust i att visa hur dessa zombier har ihjäl människor. Visserligen alltid gjort med en glimt i ögat, men ibland kan jag känna att det blir lite för mycket. 


Jag älskar i alla fall slutet- Bonnie Taylors smäktande ballad, Total Eclipse of the Heart, har väl aldrig använts på ett sådant fel sätt men som ändå varit helt rätt. Måste få någon form av kultstatus framöver tro?... 


Men kort och gott så var Död snö 2 jävligt underhållande och rolig rakt igenom! 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards