Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Frozen

Av theotherside - 21 april 2014 23:45

Jag begriper det helt enkelt inte, hur den här filmen från Disney har kunnat nå sådana framgångar. Det var ändå med en del förvätningar som jag kollade in Frozen men jag måste säga att förhandssnacket inte levde upp till det jag hade förväntat mig. Jag föll aldrig för handlingen, inledningen var till och med ganska dålig och skapade inte alls något intresse hos mig för att fortsätta titta på filmen. Hela känslan blev som fel på en gång och efter det så lyckades aldrig Frozen imponera på mig. Det bjuds dessutom på minst två sångnummer för mycket. Det är Disney visserligen, men jag tycker att man sjunger precis hela tiden i den här filmen och det blir för mycket. Istället för att göra som på den gamla goda tiden att koncentrera sig på två, kanske tre riktigt starka sångnummer så brister man här ut i sång så fort tillfället finns ( och det fanns alldeles för många tillfällen till det här). Det mesta känns gjort och det är inte direkt något nytt som erbjuds i den här filmen.




                                                     LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 


Det jag saknade mest av allt i Frozen var en vass skurk. Hans levde inte riktigt upp till fornstora Disneyskurkar och han kändes egentligen aldrig riktigt farlig. Var är en Scar, var är en Urusla, var är alla dessa oförglömliga skurkar som Disney var så bra på att få fram en gång i tiden? Jag har svårt att minnas skurkarna från nyare produktioner, vilket man inte har när man tänker tillbaka på skurkar från den "goda" tiden. Scar. Enbart det namnet räcker för att man ska få upp bilder och händelser från Lejonkungen där Scar är inblandad. Är det slut med sådana skurkar nu när allt ska vara så förbannat polariserat och inte får skrämma någon? 


Olaf var annars en kyligt härlig snubbe som lockade till lite fnissande, men särskilt mycket mer blev det inte på skrattkontot. Har bifigurerna också blivit tråkigare numera? De brukar ju i alla fall locka till många skratt men inte den här gången. 


   



Näh det här var okej men inte så mycket mer än så, har svårt för att ens säga att Frozen var bra. Duger att titta på ett varv i alla fall, men jag hade lika gärna klarat mig utan den här filmen.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards