Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Everybody Has a Plan

Av theotherside - 11 mars 2014 02:15

Todos tenemos un plan, som den här filmen heter i original, var en enda lång GÄÄÄÄSPNING från min sida. Väck mig när något börjar hända, vilket inte sker förrän det återstår ungefär knappt en halvtimme av en film som i mitt tycke hade fått åtminstone 35 minuter för mycket speltid. Det blir aldrig någon riktig nerv i det hela, det förblir hela tiden ganska oklart varför en tvillingbror tar över den andres liv ( handlade det enbart om de utlovade pengarna? I så fall kunde filmen ha besparat oss en hel del tid genom att göra klart det tidigt). Och kanske värst av allt var att jag inte brydde mig alls om de inblandade, och struntade helt i hur det skulle sluta. Hela början av filmen känns såhär i efterhand som en lång transportsträcka till ett ganska trist och intetsägande slut, i alla fall för min del, men så förlorade jag intresset också ungefär halvvägs in i eländet, om inte till och med tidigare än så. 

 

 

                                                   LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 


Ingen skugga skall falla över Viggo Mortensen, som gör det riktigt bra i dubbla huvudroller så den som känner att den inte fick nog av Mortensen i mastodontfilmerna som utgör Sagan om ringen, kanske möjligen kan stilla sin hunger med den här för allt handlar verkligen om Mortensens tvillingbröder och Mortensen är med i stort sett genom hela filmen. Även de andra skådespelarna gör bra ifrån sig även om jag nu i efterhand inte riktigt kan minnas någon av dem, för det var ingen som var speciellt intressant eller som gjorde något direkt spännande eller dramatiskt eller roligt av sin karaktär. Men så låg dock Todos tenemos un plan på en mer realistisk nivå jämfört med vad andra filmer gör, och realism är väl bra så länge man har något spännande att berätta om men det hade ju inte den här filmen. Jag kan inte alls se vad filmen vill säga, eller vad den egentligen handlade om, och det är väl förstås på grund av att jag hade stora problem med att lyckas hålla mig engagerad och ännu svårare var det att hålla ögonlocken öppnade. 

 

 

     

 

En i mitt tycke helt onödig film och det är förjävligt att man inte kan få tillbaka den tid man spenderade med den här. Jag vill minnas att den här beskrevs som en thriller, men låt er inte vilseledas av det utan det här handlade snarare om ett drama mer än thriller, ett drama som gjorde ett försök till att vara lite spännande mot slutet men tyvärr måste man bygga upp en betydligt bättre intrig än vad man har gjort här och dessutom se till så att karaktärerna engagerar och att man förstår varför huvudpersonen gör som han gör. I samtliga dessa fall misslyckas man med i den här filmen!

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards