Alla inlägg den 21 januari 2014

Av theotherside - 21 januari 2014 23:45

Det har varit många turer fram och tillbaka liknande den om Alliansen egentligen är vad de ser ut att vara och nyligen säger att skatterna till skolan måste HÖJAS(!) men man får hoppas att väljarna är smartare än så och inte går på denna botoxförsnyggning och Barbarella är ungefär något liknande- väldigt få, om ens någon, av de yngre känner till den här kvinnliga rymdhjältinnan. Om ni gör det, räck upp en hand? En, två... nej förlåt mig av ren entusiasm räckte jag upp båda mina händer. Röstningen ogiltigförklarad! Skämt å sido och fram med lite hårdfakta- hur bra gick det för supersatsningen med John Carter? Det var ytterligare en filur som man hade tänkt sig att tjäna stora, grova, enorma summor pengar på och i pipline låg säkert 57 uppföljare, men ack och ve av Shakespears-mått, vad hände? Filmen tokfloppade. Och jag tror det berodde en hel del på att den tilltänkta målgruppen inte hade en jävla aning om vem John Carter var och de brydde sig ännu mindre om denna storfilm som baseras på en figur de inte känner till.


Barbarella ska ju nu dock bli en tv-serie och ett pilotavsnitt är beställt, så långt allt väl. Men här gäller det att man satsar på marknadsföringen, dock inte enbart den som förmodligen bygger på att en sexig kvinna struttar omkring i rymden och leker light-Star Wars. Heller inte att man bortser från seriefigurens sanna natur som är en värld av droger och lättklätt a la 1960-talet. Men numera är vi ju anti-naket och anti allt som stavas till lite naken hud, så den här upplagan av Barbarella lär väl inte vara mer avklädd än vad Bamse är i den senaste tecknade långfilmen. Och för att inte tala om drogerna....


Jag har bara vaga minnen av långfilmen med Jane Fonda, men jag minns ganska tydligt ändå att den kändes som en lång LSD-tripp och att mycket var ganska osannolikt och dåligt och b-aktigt. En tuffare, hårdare hjältinna skulle inte vara helt fel. Men låt oss se var det här bär av. Men bara de inte glömmer bort att lyckas med marknadsföringen först...




http://www.moviezine.se/artikel/15863-nicolas-winding-refns-barbarella-serie-till-amazon







 

Av theotherside - 21 januari 2014 21:53

Fantasilösheten känner inga gränser när det handlar om mode för män, eller så måste klädesplaggen till oss inspireras av något som från början varit kvinnligt och det tycker jag bara är tråkigt och trist. Meggings känns ungefär lika inspirarande som att man skulle dra på sig leggings eller en korsett- roligt för en stund kanske, men sedan skulle man inte göra om det. Alls. Nja ska man tro den ganska konservativa målgrupp det här är tänkt för tror jag faktiskt inte alls på det här, men inom mode har jag ju dessvärre aldrig visat mig vara något orakel;P

Men jag efterlyser ändå något helt nytt i modet till män! Som när den tråkiga vanliga kalsongen fick förlängda ben och lite schyssta mönster och kallades boxers istället, det är något som verkligen blev en hit! Mer sådant. Om man ödmjukt får önska så...




http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/760645-dags-for-meggings-leggings-for-man








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards