Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Killing Season

Av theotherside - 22 december 2013 23:45

En av filmhistoriens stora skådespelare, Robert De Niro, och en skådis som i alla fall var ohyggligt rolig och bra i Face/Off men sedan dess knappt har medverkat i något som man med bästa välmening kan kalla för hyfsat bra strålar samman i Killing Season och bevisar, trots att motsatsen sedan länge inte behöver uppvisas, att de här två är påväg nedför i allt snabbare takt. Travolta har varit påväg nedåt länge medan De Niro påbörjat sin väg nedåt för ett par filmer sedan. Ingen av dessa två skådespelare är speciellt bra eller underhållande i den här filmen och med dessa två namn på filmaffischen hade jag förväntat mig att få lite underhållning- men icke, i stället en tjatig katt-och-råtta-lek samt följt av ett par saftiga, men dåligt grillade, moralbiffar. 




                                                 LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 


Det är framför allt John Travolta jag stör mig mest på i den här filmen. Travolta ser inte mer skurkaktig ut för att han har det fulaste skägget någonsin i sin filmkarriär, och att han snackar knacklig öststatsengelska gör det inte mer underhållande utan mest av allt stör det mer än att det tillför något. Och inte heller tror jag att det är särskilt lyckat att ha med kriget i Boston som bakgrundshistoria, för om inte annat försöka skapa ett intresse för den hemska konflikten bland yngre tittare men man borde ha gjort det enkelt för sig i stället och kört den vanliga bakgrunden om Vietnam eller varför inte Irak/Afghanistan. Men bakgrundshistorien tillför inte filmens final något alls, och jag är inte säker på varför Travoltas rollfigur vill så gärna att De Niro ska "bikta sig". För bikten som sedan följer blir i det närmaste en parodi. För övrigt är slutet bland de sämsta jag har sett under det här året, och det förtar  hela poängen med att alls se filmen överhuvudtaget. Det blir också parodiskt på vilka sätt Travolta/De Niro blir tillfångatagen, lyckas fly, tillfångatagen igen, flyr osv. Och varje gång en av dem har övertaget så gör de inte slag i saken och dödar den andra, ohnej de bara snackar mest och ägnar sig åt lite tortyr... Nej jag trodde verkligen De Niro var bättre än att tillåta sig att vara med på sådant här direkt-till-dvd skit, men tydligen hade jag fel.



     


Nej det enda verkligt bra som jag fick ut av att titta på Killing Season var att jag fick veta vad det är som står runtomkring märket Jägermaisters etikett: " Det är jägarens adelsmärke att skydda och vårda sitt vilt och jaga som det anstår jägaren och ära Skaparen och hans varelser". Det här blev en enda stor besvikelse, fast å andra sidan hade jag inte heller förväntat mig mycket av filmen. Se i stället Stardust där De Niro har en rolig mellanakt som konstig pirat för det verkar som att det kommer att bli det sista riktigt minnesvärda från denne store skådespelare. 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards