Alla inlägg den 6 september 2013

Av theotherside - 6 september 2013 02:45

"Bästa rymdfilmen någonsin" var det ja, om man ska förlita sig till vad James Cameron anser. Jag är fortfarande tveksam även om den här nysläppta trailern gjorde mig lite mer nyfiken, men jag är skeptisk. Effektmässigt kanske Gravity är grym, men jag tror kanske inte att handlingen har så väldigt mycket att komma med. Men som man sagt tidigare, nu får man avvakta tills man har sett filmen och se vad man tycker efteråt... 






Av theotherside - 6 september 2013 02:00

Jag antar att den lilla överraskningen med Dead Mine är det faktum att det inte handlar om några övervintrade nazister den här gången, men annars följer den här filmen alla klichéer som finns i boken, från A till P och ända till Ö. Det som är mest frapperande är det fullkomligt urusla skådespeleriet, framför allt från de två kvinnorna men å andra sidan är det kanske svårt att göra något utav en roll som kräver enbart "se rädd ut, skrik, skrik, gråt, se ännu mer rädd ut". En aning roligare blir filmen när samurajerna dyker upp dock!





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 

Om man ändå ska göra ett försök och hitta något som är positivt med Dead Mine så är det i alla fall att man har valt bort CGI-monster och istället faktiskt har riktiga människor. Det är också bra att man inte har bråttom med att visa vad det är som smyger omkring i bunkern ( eller gruvan, vilket jag inte tycker stämmer i det här sammanhanget). I många, många, många andra filmer visas det som gömmer sig i mörkret alldeles för tidigt men inte i den här, och det ska man alltid se till att lovprisa. 



                             




Men framför allt är nog Dead Mine en film som man bara ser en gång och sedan kommer att glömma bort hur snabbt som helst efteråt.







 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards