Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av theotherside - 3 augusti 2013 05:15

Hmmmm..... Man ska kanske förhålla sig tveksam till den här trailen till uppföljaren av nyinspelningen av Fright Night ty det här ser inte ut att ha mycket gemensamt med remaken. Och hela trailen känns en smula för mycket b-betonat! Men om det här är trailern till uppföljaren så blir det väldigt tveksamt till om man kommer att ta sig en titt på det här för det ser extremt dåligt ut tyvärr.








Av theotherside - 3 augusti 2013 04:00

I framtiden, då månen blivit förstörd och jorden i det närmaste obeboelig och där endast världshaven finns kvar att tömma för att omvandla till energi för att ta sig till jord 2, finns det trots många landvinningar fortfarande högklackade skor. Av någon outgrundlig anledning så trippar kvinnorna fortfarande omkring i högklackat. Man skulle ju kunna tycka att något bättre hade uppfunnits sisådär hundra år framåt i tiden från idag men icke. Högklackat kommer alltid, alltid att finnas mina damer och herrar. Och att jag uppmärksammar just den här detaljen från en film som ändå räcker i drygt två timmar säger kanske det mesta om vad jag tycker om Oblivion. En okej SF-film men inte speciellt mycket mer än så. Det här var ingen film som trollband mig, det här var ingen film som fascinerade mig speciellt mycket.





                                     LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN. 

 

 

 

 

 


Stabil insats från Tom "Tompan" Cruise, men vad säger det egentligen? Ingenting direkt. Cruise gör inte särskilt mycket mer än vad lönechecken säger att han ska göra, och av någon anledning får jag känslan av att han inte är helt och hållet engagerad här. Det känns som att han spelar en roll som han upprepat lite för ofta de senaste åren, men utan den där småcharmen som karln ändå brukar se till att ha gott om, och mest av allt känns det som att han bara väntar på att få slänga på sig Mission Impossible-kostymen och leka Ethan Hunt igen hellre än att vara med i en "episk" film. Morgan Freeman känns också märkligt oinspirerad och vid hans första ordentliga framträdande började jag nästan tro att jag tittade på en parodi, för det var verkligen ett urfånigt vis att göra entré på. Och Freeman gör inte bättre ifrån sig senare heller, märkligt nog, utan hela hans roll här blir som en enda parodi. 







 

Oj vad fånigt värre....

 

 

När ska vi börja med husbygge strax ovanför molnen? Det är ju skitläckert!



               

Min enda favorit från hela den här filmen- sökaren! Sådana här coola vapen borde ju redan ha blivit uppfunna...


     

Bubblan! Den här verkar vara hur häftig som helst att flyga omkring i, och liknar en insekt när den landar. Den här farkosten måste vi bara se till att bygga så fort som möjligt. 

 

 

 

Oblivion har trots allt en ganska bra inledning men blir så småningom ganska ointressant ju längre den pågår och om man innan eftertexterna hade skrivit att det här är att betrakta som en parodi på SF-film så hade jag i alla fall inte blivit förvånad. Det stora "avslöjandet" lagom innan slutet kändes inte så mindfucked som det kanske var meningen, och därmed faller stora delar av filmen som ett dåligt uppställt korthus och det hela sammanfattas bäst med att man mest känner "jaha, var det alltså inte mer än såhär". Kanske mest av allt undrar jag över vad filmen egentligen vill säga oss, för jag kan inte på rak arm komma på något budskap filmen vill förmedla. Var rädd om månen, för det är ett mycket viktigt skydd för oss på jorden? Njae. Var rädd om dina minnen ty dina minnen är det som gör dig till den du är? Tja, ok då det kanske får vara filmens lilla budskap, då. Men mest av allt tycker jag såhär i efterhand att det var slöseri med tid att se Oblivion. 








 





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards