Alla inlägg den 15 juni 2013

Av theotherside - 15 juni 2013 04:30

Det var ett bra tag sedan jag såg den här filmen och tyckte det var passande att se om den under fredagskvällen, men oj vad min uppfattning om filmen svängde... Jag vill minnas att när jag såg Gone in 60 seconds för första gången på bio så tyckte jag att den var helt okej. Men nu... Tja, man kan ju börja med det mest banala genom att regissören misslyckas fullständigt med att ge en bild av att bröderna Memphis och Kip verkligen håller av varandra och att Memphis till varje pris vill rädda sin yngre brorsa- man måste till och med i repliker avslöja vad de tycker om varandra, och därmed går hela filmens kärna i stort sett förlorad. Man håller helt enkelt inte på huvudpersonerna och deras inbördes historia och släktskap utan det viktigaste blir istället att se hur många bilar de lyckas stjäla innan tiden tar slut och om polisen kommer att hinna ta fast dem ( som om det här grundläggande ens har en chans att bli spännande för man vet ju liksom redan under förtexterna hur det här slutar). 



       



Nej det enda som var spännande med att se om den här filmen var att återupptäcka att Vinnie Jones finns med här, och att det av någon anledning skulle vara roligt att se en tuffing börja snacka poesi precis i slutet... Ja, ungefär på den nivån befinner sig filmen i stort. 


Usch, nej det kommer att dröja länge innan jag kommer att se om Gone in 60 seconds, det kan jag verkligen försäkra. 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards