Alla inlägg under maj 2013

Av theotherside - 30 maj 2013 18:00

Det finns en hel del tröjor med speciella bild-eller texttryck på och det är alltid roligt att se en t-shirt ( eller vad det än må vara) som har något riktigt tankeväckande eller intressant att visa upp. Och det här har i alla fall Chow Hon Lam lyckats med och de här bilderna kan verkligen säga mer än tusen ord...





http://www.flyingmouse365.com/store/







     

Av theotherside - 30 maj 2013 17:13

Det är kanse att ta i en smula i överkant att komma dragande med att "erotisk thriller kommer igen" men efter att ha sett trailern till Liars All kan jag inte komma ifrån att jag tänkte på 90-talsklassiker inom genren som Basic Instinct och framför allt Bad things. Konstigt kanske det ändå inte är i och med att man får se en hel del naken hud redan i trailern och att allt kretsar kring ett mordmysterium, men det är inte helt fel att någon har vågat sig på en erotisk thriller i alla fall trots att det ju redan finns en hel del filmer med just den här mixen av innehåll. Återstår att se om den här kan vara bra...




Av theotherside - 29 maj 2013 22:23

I remake-vågen som sveper fram med oförminskad styrka för att ingen orkar kläcka egna idéer längre har turen kommit till klassikern The Flintstones, men den här gången är jag inte odelat negativ. Jag tror att Flintstones fortfarande fungerar, men om man gör det på ett smart sätt dvs. "stenåldersmänniskorna" har något att säga och skämta om till oss 2000-talets människor. Men samtidigt undrar jag lite över vad som hände med planerna att låta Family Guy- och Ted-regissören göra Familjen Flinta? Det upplägget gillar jag ännu mer...




http://www.moviezine.se/artikel/13423-familjen-flinta-faringr-ny-film







 

Av theotherside - 28 maj 2013 22:11

Det är möjligt att det här kan vara det roligaste som har visats på länge i svensk TV, och lite roligare att det då råkar vara Partaj som har fått in en fem-etta då det här programmet verkligen blandar och ger och som oftast hade mått bäst av lite mer manusarbete innan sketcherna visas. Andra delen av Pippi- actionfilmen är om möjligt ännu bättre än den första ( möjligen lite för lång) och om man ska ha något att klaga på så är inte heller slutet riktigt lika vasst och bra som det var i den första "trailern". Men å andra sidan är det ett stort plus för andra trailern att ha med många fler av Astrid Lindgrens karaktärer...






Av theotherside - 26 maj 2013 05:15

Fan, missade den här när den visades ursprungligen i tv-sketchprogrammet Partaj men det här kan ju nästan vara bland det bästa de har gjort! "Av producenten som gillade Kill Bill", bara det är klockrent, och herr Nilsson har nog faktiskt aldrig varit riktigt lika skrämmande som han är här. "Pippi ka yey", om svensk film faktiskt vågade göra en sådan här film skulle jag vara först i kön för att få se den på bio....










Av theotherside - 26 maj 2013 04:15

Yes, äntligen- grattis alla föräldrar överallt, nu finns ett visuellt och mycket förklarande sätt att visa hur barn blir tillverkade när barnen börjar ställa sådana frågor;) Om de inte förstår processen efter att ha fått titta på den här videon så är nog inte telingen redo att bli antagen till MENSA tyvärr... För det här är ju glasklart;P














 

Av theotherside - 26 maj 2013 04:00

Jag tror att jag blev lite lurad av trailern som jag såg för ett tag sedan och jag trodde att den här filmen skulle ha en helt annan karaktär än vad den visade sig vara, men samtidigt är jag inte heller direkt besviken efteråt. Snitch är helt klart helt okej om än kanske inte riktigt en film som griper tag på riktigt och det tar ett tag för mig innan jag accepterar att Dwayne Johnson inte är en actionfilur i den här filmen utan mer en vanlig man som hamnar i en minst sagt ovanlig situation. Berättelsen har dessutom verklig bakgrund, vilket gör det hela lite mer intressantare och åtminstone jag undrar hur det egentligen kan gå till att en "vanlig" man hamnar i en sådan här, eller liknande, situation. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.










Det går inte att säga något om Snitch egentligen, den puttrar på i lagom takt och har en ganska intressant story att leverera men om man skulle ge sig på en vild chansning så kommer inte den här filmen att bli Oscarsnominerad direkt och inte heller nå upp i en nivå som Traffic eller andra filmer som handlar om droger och oskyldiga som blir indragna i eländet. Dwayne Johnson fungerar oväntat bra i det här sammanhanget också, även om det kanske inte handlar om storartat skådespeleri från hans sida och samtidigt väntar jag liksom bara till en scen där han ska fixa allt på egen hand- men den delen får hans kollega Jason stå för istället så det blir lite omvända roller. 




               



En annan som gör det hon ska och dessutom gör det bra är Susan Sandron men jag hade väl kanske gärna sett henne med ännu giftigare tunga och att hon var inblandad i händelserna lite mer- hon går ju ändå under smeknamnet "drakkvinnan". I och för sig, en kvinna som inte kompromissar och som är en riktigt tuffing får ju alltid någon form av smeknamn, tyvärr... 


Nej, Snitch är inget mästerverk men en helt okej standardfilm om droger och vanliga människor som hamnar i ovanliga situationer och den fungerar att se, jag tror inte att speciellt många ångrar sig efteråt men samtidigt kommer man nog att snabbt glömma bort den här. 





 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards