Alla inlägg den 18 maj 2013

Av theotherside - 18 maj 2013 05:00

Om man ska lita till den här trailern så verkar det i alla fall inte vara någon traditionell slasher/horrorfilm direkt vilket inte är helt dumt ibland, samtidigt som det kan bli lite för konstigt och konstnärligt också.Dessutom, varningstecknen växer sig allt kraftfullare, så verkar den här skräckisen vara hyllad vilket aldrig är något gott tecken. Och regissören Peter Strickland har inte direkt gjort något intressant eller sevärt tidigare och ingenting som jag i alla fall har sett, men kanske- med betoning på kanske- ger man den här filmen trots allt en chans...




Av theotherside - 18 maj 2013 04:00

Det är kanske bara jag som inbillar mig men det känns som att filmen Redemption vill vara lite mer "allvarlig" jämfört med vad en alldaglig, vanlig Jason Statham-film brukar vara men samtidigt så tillhör inte Statham skådespelareliten direkt och man räknar som alltid med att en ny film med den här snubben i huvudrollen ska innebära tämligen rak action utan krusiduller. Men kanske Redemption innebär en förändring? Nja, kanske inte ändå men jag faller ändå inte omedelbart för den här trailern och vet fasiken inte om jag kommer att se den här... 








Av theotherside - 18 maj 2013 03:15

Jag hade inga stora förhoppningar innan jag började se den här filmen men hade ändå hoppats på att Cockneys vs Zombies skulle bjuda på lite garv och en sådan där svårdefinierbar "skön stämning" som bara ett fåtal filmer lyckas erbjuda, men jag tycker det är lite snålt med roliga inslag för att riktigt fylla ut kostymen och efteråt känner man sig inte riktigt mätt och belåten utan tycker att man kunde ha blivit erbjuden lite mer som extra krydda. Ett enda skämt som var riktigt bra, och vad jag vet helt nytt, fyller inte ut en hel film som erbjuder en tämligen välkänd meny vid det är laget- zombies, pang-pang, en grupp med människor man ska heja på. Samma gamla recept återanvänt ännu en gång. Man börjar bli redigt less nu faktiskt...






                                               LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN. 

 

 

 

 

 

Till Cockneys vs Zombies absoluta fördelar återfinns gamla Bondbruden Honor Blackman, som kanske inte direkt har någon betydande roll i den här filmen men som i alla fall får ge en lite annorlunda bild av en gammal kvinna än vad som är fallet i många andra filmer. Det andra var att få se tuffingen Alan Ford som pensionerad gammal man med knytnävar och munläder flinkare än vad många yngre har och det var härligt att för en gångs skull se att gamlingar inte enbart utgör offer den här gången. De slår tillbaka, och det var sannerligen på tiden- även om man försöker dra en del lustigheter framför allt med gubben med rullatorn. Sedan fanns det komiska guldkornet, som jag inte tror har använts i något annat sammanhang faktiskt, nämligen den där "supporter-zombies" drabbas samman i en uppgörelse trots att de... ja, har förvandlats till levande döda. Lite roligt tycker jag just den sekvensen var och hade gärna sett mer utav sådant!

 

 

 

                     

Mer sådana här skämt hade varit önskvärt!

 

 

Alltid samma ödeläggelse så fort zombierna får lite spridning...

 

 

 

 

 

Men resten av filmen var inte speciellt mycket att hurra för och framför allt tyckte jag att det var irriterande hur enkelt alla inblandade verkade acceptera att det fanns zombier överallt och att ingen brydde sig om att ge en förklaring till hur zombiesmittan anländer eller hur det går för dem drabbade. Det känns mest som en billig ursäkt för att visa så mycket "zombieslakt" som möjligt under den ganska begränsade speltiden. 

 

 


Nej jag hade nog hoppats att Cockneys vs Zombies skulle vara betydligt mer underhållande och smårolig än vad den visade sig vara...






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards