Alla inlägg den 13 maj 2013

Av theotherside - 13 maj 2013 21:50

Det här är en nyhet som jag missat helt och hållet tidigare men det är tydligen klart nu att tv-serien 24 gör en comeback i form av en miniserie. Jag är inte helt säker på att jag gillar det här för jag hade hellre sett att den omskrivna filmen som skulle bygga vidare på serien hade blivit av, och nu känns det mer som att man återanvänder ett säkert kort och spinner vidare på något som i alla fall tidigare varit en stor framgång. Men är inte fenomenet 24 lite skadat i kanterna nu? Serien kom ju vid en perfekt tidpunkt, däremot kanske det som serien symboliserar inte direkt är så aktuellt längre ( påstådd tortyr av fångar och misstänkta utreds och de ansvariga kan ställas inför rätta, metoder som ju är välanvända i den här serien borde inte fortsättningsvis glamofieras på samma sätt som tidigare) och stora delar av världen har gått in i en ny tidsanda jämfört med hur läget var när den här serien hade premiär. Men visst, har man något nytt och fräsht att berätta om Jack Bauer och de andra så kan det här kanske bli något men jag betvivlar att man kör något riktigt nytt...




http://www.moviezine.se/artikel/13273-mer-av-24-och-shield



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article16767796.ab







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards