Alla inlägg den 5 maj 2013

Av theotherside - 5 maj 2013 06:00

För det första- den här artikeln känns lite som en del av marknadsföringen för Iron Man 2 ( som om den ens behövde den här typen av marknadsföring, folk verkar ändå se filmen) och för det andra- vilka väninnor har Gwyneth Paltrow egentligen som avslöjar sådant som hon troligtvis har sagt till sina vänner men som hon kanske inte ville skulle bli offentligt? Och för det tredje ska jag kanske tillägga att jag framför allt tror att det här mest av allt är ett skämt. Jag tror inte att Paltrow löser alla bråk med sin man genom att ge honom en avsugning och sedan är det sopat under mattan. Jag tror faktiskt inte en enda kvinna skulle resonera på det sättet, känd såväl som okänd. 




http://www.expressen.se/noje/extra/paltrow-braka-inte---ge-din-make-oralsex/









 

Av theotherside - 5 maj 2013 04:45

Med stigande ålder kommer också stigande visdom, eller hur var det nu? Det är i alla fall lite roligt samtidigt som jag tycker det är bra för människan Pamela Andersson att hon nu har blivit äldre och klokare och insett att hon inte måste se ut som den perfekta kvinnan ( fast alla tycker inte det förstås) och att naturlig skönhet är mycket hetare och finare än den skönhet hon har byggt upp en hel karriär på. 


Däremot funderar jag lite över det Pamela säger i slutet av artikeln i Expressen: " 

Och trots att en hel värld beundrat henne avslöjar Pamela att hon alltid haft dåligt självförtroende när det kommer till utseendet.

- Jag tror inte att jag någonsin känt mig vacker. Inte på riktigt i alla fall." 


Beundrad och eftertraktad av nästan en hel väld, men ändå dåligt självförtroende när det handlar om utseende och inte känna sig vacker på riktigt. Vad fan är det för fel på kvinnor egentligen? Hur vacker ska de vara för att själva inse att de är vackra och vara stolta över sitt utseende? 



http://www.expressen.se/noje/extra/har-ar-nya-naturliga-pamela-anderson/









 

Av theotherside - 5 maj 2013 04:00

Varsegoda- en skräckfilm som precis som många andra i genren numera är helt och hållet tillredd för att Iphonekidsen inte ska avskräckas från att se den för att den råkar vara långsam och bygga upp en stämning som håller tittaren i ett skruvstädsliknande grepp men utan att gå till ytterligheter som jagade barn och vuxna- Mama är tvärtom, det händer saker i princip hela tiden under filmens speltid och man skiter fullständigt i att bygga upp någon mystik eller spänning kring något alls utan brassar på för att undgomarna inte ska känna att de har tråkigt och börjar leka med sina Iphones istället för att koncentrera sig på filmen. Det är tragiskt att se vad det har blivit av skräckfilmer numera och det är tragiskt att man väljer att ducka för allt som alls kan uppfattas som provocerande och kör istället enligt formulär 1A. Mama passar perfekt för den som känner att överraskningar är något som är överskattat, att skräck ska bygga på att en CGI-vederstyggelse ska jaga några personer en stund samtidigt som en bakgrunsstory hastigt tecknas och samtidigt ska man tydligen gå på de gamla använda tricken med "se något i ögonvrån och hicka till", dörrar som stängs osv. Gäääsp. 




                                     LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

Men det kanske värsta av allt med filmen är att varelsen Mama finns med på bild alldeles för mycket och framför allt mot slutet. Jag kan faktiskt köpa att man visar monstret redan efter några minuter ( och i min enfald eller på grund av det lilla hopp jag fortfarande hyser för skräck) eftersom jag trodde man skulle prova något nytt, annorlunda grepp- men icke. Vad meningen egentligen är att vi ska få se alldeles för mycket av Mama begriper jag inte men antagligen för att Iphonekidsen inte ska bli alltför rädda utan veta direkt vad det är som jagar barnen och deras vuxna beskyddare. Någon annan anledning kommer jag faktiskt inte på till varför man valde att göra på det viset. 


Jag kan inte riktigt bestämma mig för huruvida Jessica Chastain spelar över eller är det minsta trovärdig som hårdrocksbrud men det mesta av karaktären tappar trovärdighet när det ska börja bli läskigt för henne och hon ska bli orolig och nervös hela tiden. En sak gillade jag dock- att det äntligen fanns med en kvinna på film som inte per automatik älskar barn utan istället är tveksam till att ta hand om och sköta om de här två flickorna. Det var på tiden men jag tycker ändå filmen kunde ha varit lite mer vågad på den här punkten- filmen heter Mama och jag hade gärna sett någon intressant diskussion föras om vad det innebär att vara mamma egentligen och vilka speciella band som mor och barn har med varandra. Men det är klart, sådant hade förstås tråkat ut Iphonekidsen så något sådant djuplodande får inte finnas med utan det ska vara pang på rödbetan precis hela tiden istället. 



   


Och sedan slutet, enda gången man försöker sig på att vara lite kryptisk och inte ge alla svar på ett silverfat, men det var så dags då. Slutet är inte begripligt alls och för att man alls skulle vilja börja analysera det hade jag i gentjänst krävts att få se en betydligt bättre och intressantare film än vad Mama var. Och vilken sell out-boy Guilmo del Toro har blivit vilket gör att man blir starkt tveksam till att se hans egna filmer numera... 


Mama började intressant och jag gillade att man tog avstamp från att varje gång världsläget har blivit förändrat till det sämre så inträffar något hemskt illdåd, och det var från början intressant vad som egentligen hade hänt med barnen och vem som hade "uppfostrat" dem men allt det här slarvas bort snabbt och blir till en enda lång transportsträcka till ett tråkigt slut och en standardiserad skräckis av dagens mått mätt som inte har något intressant att komma med alls.





 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards