Alla inlägg den 9 april 2013

Av theotherside - 9 april 2013 04:00

Haha de visar i princip hela filmen redan i trailern, lyckat... Så ni som varken har sett originalfilmen eller läst Stephen Kings bok gör faktiskt bäst i att inte alls titta på trailern om ni vill bjudas på någon form av överraskning alls för här avslöjas i princip allt av värde och allt som betyder något plus att man bäddar för det "dramatiska" slutet på det mest övertydliga sätt jag har sett på länge. 

Men vad jag stör mig allra mest på i den här nyversionen är att Chloë Grace Moretz är alldeles för "perfekt" och ser inte alls ut att vara så utstött som hon påstår. Jag gillar inte detta, man känner helt fel vibbar och de hade lika gärna kunnat ge nya Carrie dredlocks och svart kajal under ögonen eller något ditåt bara för att åtminstone försöka göra flickan "annorlunda". Som det ser ut nu, är Carrie alldeles för normal och vanlig för att i mitt tycke passa in som "Carrie". Nej, den här menlösa lilla skitremaken går bort i detta nu för min del. 







Av theotherside - 9 april 2013 02:15

En del titlar smäller lite högre än andra och en del namn likaså- jag kan gissa mig till att efternamnet Cronenberg öppnar en del dörrar och ordnar beundrande blickar på partyn, men så var det ju det där att man inte enbart kan leva på farsans goda rykte utan kanske måste ordna med en film också för att bevisa att man kan stå på egna ben. Det var ju tamejfan också... Brandon Cronenberg har ju en ganska så beröm farsa, som bland annat står bakom sådana filmer som A history of Violence, men också lite mer berömda verk som Flugan, Dead zone, Videodrome. Om pappa kan vara stolt över sonen med Antiviral får jag säga vara osagt men på mig imponerade den verkligen inte och jag hade väldigt svårt för att ens få något intresse för något som händer i filmen och jag hade svårt att begripa varför i helvete jag skulle bry mig om någon, allra helst huvudpersonen som bara vara- tja, tråkig. Antiviral var verkligen inte min typ av film.





                                             LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

 

 

 

Det händer ju så förbannat lite i Antiviral, och när det väl händer något så stannar det ganska snart upp och det blir mest stirrande blickar och outtalade saker karaktärerna emellan innan man ska göra något annat en stund. Jag får ingen struktur på historien, jag sitter mest och begriper ingenting och är ganska snabbt uttråkad och det enda jag kämpar mot är att ögonlocken inte ska bli tyngre så att man ska somna mitt i allt, för det var inte långt ifrån flera gånger om under den relativt korta speltiden. 

 


Det enda jag tar med mig efter att sett den här är en ganska morbid ironisering över hur långt fixeringen vid kändisar kan gå inom en inte alltför avlägsen framtid. Om vi anser oss vara alldeles för fixerade vid kändisar redan idag så är det en mild sommarbris av vad som skildras i Antiviral- här vill människorna gärna smittas av de sjukdomar kändisarna har, och är beredda att betala en hel del för "äran" också men det räcker inte ens med det-ohnej, man kan också om man känner för det äta köttbitar som framställs av kändisens muskelvävnad(!). 



             


Jag har däremot inte särskilt svårt för att förstå att en film som Antiviral vinner olika "fina" priser där den visas, men den är verkligen inte för alla precis som sådana vinnarfilmer har en tendens att vara. Om man förväntar sig action och full fart så ska man inte slösa bort sin tid på det här, utan här är det mer att man ska tänka och filosofera och förfasa sig över sakernas tillstånd men tyvärr lämnar inte Antiviral några som helst tankar efteråt hos mig. Jag konstaterar bara att den här var tråkig och oengagerande och trots att det bara är drygt två dagar sedan jag såg den så har jag knappt något minne av den alls...




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards