Alla inlägg den 29 mars 2013

Av theotherside - 29 mars 2013 05:00

You're Next ser faktiskt ut att kunna vara helt fantastisk, även om jag får krypa till korset och erkänna att filmens poster tilltalar mig jäkla mycket. Men samtidigt är det inte bara postern och trailern som gör att jag gillar det jag ser, utan även beskrivningarna av filmen:

 

"You're Next reinvents the genre by putting a fresh twist on home-invasion horror. When a gang of masked, ax-wielding murderers descend upon the Davison family reunion, the hapless victims seem trapped... until an unlikely guest of the family proves to be the most talented killer of all. "



You're Next reinvents the genre by putting a fresh twist on home-invasion horror hoppas jag speciellt på att det stämmer, för jag vill väldigt gärna se något nyskapande och med en fräsch twist i den här genren. Jag hoppas kort och gott på att You´re Next är den friska fläkt som man har längtat efter så länge och att man verkligen känner att det här är något som man inte har sett tidigare! 










Av theotherside - 29 mars 2013 04:00

Haha ja jösses en mer tråkig och klichéaktig trailer för en skräckfilm har jag inte sett hittills i år och den här ser obeskrivligt dum ut. Tydligen är den dessutom en fortsättning på en film från 2006, men trailern till fortsättningen får mig verkligen inte att bli nyfiken på att försöka leta upp första Holla och den här uppföljaren borde man nog helst av allt undvika. Men ett bra exempel på hur man inte ska lansera en film är det här i alla fall...









Av theotherside - 29 mars 2013 02:35

Jahapp, precis när påskfirandet kan börja på allvar börjar man gaffla och tjafsa om Turinsvepningen igen och den här gången kommer man med uppgifter om att Turinsvepningen visst är från den tid då Jesus gick omkring och pladdrade om ditt och datt och att börja försöka sätta sig in i alla turer omkring den här svepningen är inte så enkelt. Som ett brev på posten kommer dessutom en ny bok som tydligen har nya avslöjanden att förtälja om den här svepningen. Men den stora frågan kvarstår- hur fan kan man egentligen veta att det är just Jesus som "bilden" föreställer? Eller baseras det inte på bilder som har gjorts efter Jesus död? Jag tycker i alla fall att bilden i svepningen påminner en hel del om de uppfattningar som vi- efteråt- har skapat om Jesus.

Och hur det man att det är "rätt" svepning? Det fanns garanterat en jäkla massa skäggia män på den här tiden som sveptes in efter att de hade gått bort, men just Turinsvepningen är Jesus? Vad baserar man detta på?


Men jag struntar i Bibeln och Jesus och väljer att tro på The force, en kraft som jag faktiskt har sett finns i hela sex Star Wars-filmer. Jag befinner mig bara på padawan-nivå för tillfället men hoppas att snart ha avancerat till master, om jag inte blir förförd av den mörka sidan av kraften innan dess förstås. Vad då? Bibeln är ju likadan som Star Wars och skrevs av några snubbar med livlig fantasi och som gillade actionfyllda stories, precis som fallet är med Star Wars. Jag är övertygad om att vi snart kommer finna våran Jesus, Anakin, som kommer att bringa balans till The force. 






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16509187.ab









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards