Alla inlägg den 20 mars 2013

Av theotherside - 20 mars 2013 15:28

Ibland vet jag inte riktigt varför, men man börjar tänka och minnas på filmer som man har sett för väldigt länge sedan och börjar därefter fundera varför i helvete just den filmen inte finns någonstans. Det är som att den har gått upp i rök. Filmer återkommer och repriseras i all oändlighet på TV, men uppenbarligen bara vissa filmer av någon anledning. Hur är det med Bound från 1996? Varför visas inte den gamla pärlan i repris någonstans? Den är ju ingen dussinfilm, egentligen, då den är regisserad av dem som bland annat har gjort en viss film som kanske ringer bekant hos någon- nämligen The Matrix. 


 



Det var ju ett tag sedan te.x Jennifer Tilly gjorde något bra, men i Bound är hon alldeles förträfflig! Jag minns inte direkt mycket av filmen mer än att det är väldigt länge sedan man såg den. Så den här borde snarast repriseras på någon av alla de filmkanaler som finns.







 

Av theotherside - 20 mars 2013 15:00

Handlingen är nästan komiskt enkel att sammanfatta, samtidigt som jag hade hoppats på en klurig eller bra knorr mot slutet som tyvärr uteblev och därmed känns det tämligen onödigt att man alls tittade på den här filmen. Det som är bra med den här kan sammanfattas snabbt- att man inte riktigt förstår varför någon bestämmer sig för att ha ihjäl ett antal personer, att hela filmen utspelar sig på en och samma plats och att man knappt får se någonting utanför och det påminner en smula om Die Hard och sådana filmer men tyvärr når inte den här upp till några högre nivåer utan stannar kvar i bfilmsträsket, eller om man så vill, så känns det här mest som en tv-film som kunde ha visats på te.x TV6. 




                                              LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Jag har ganska stora problem och stör mig mycket på Jack O´Connells kriminella Kurtis som jag mest tycker är en gaphals och trist och trots allt som händer under filmen så verkar han aldrig riktigt ta det på fullt allvar. Kurtis är beredd att offra alla andra personer utom sig själv, trots att han ibland är helt säker på att mördaren inte vill åt dem längre. Det var väl mest bara mot slutet när han skadar benet som han blir lite annorlunda men fram tills dess är han mest gapig, överspelande och tråkig. Jag saknar mest av allt människan bakom den där "tuffa" masken, och under de omständigheter som råder under filmen så tycker man faktiskt att han borde visa upp andra sidor hos sig själv- men icke. Därför blir det mest av allt serietidningskaraktär över den här karaktären.

Desto mer imponerande är Sheridan Smith som spelar Becky, en tuff blondin med skinn på näsan och som, egentligen på ganska lösa grunder, tar befälet när det krisar och som genast börjar tänka ut planer på hur de ska ta sig ur lägenheterna. Egentligen är det lite parodi över det också då man uppenbarligen har velat skapa en tuff hjältinna som ska jämföras med andra tuffa brudar, men som inte riktigt når upp till detta till hundra procent. 






   




Det som irriterar mig mest av allt är det fruktansvärt dåliga slutet. Jag hade accepterat om det hade visat sig vara föräldrarna till den mördare killen som ingen ville hjälpa i filmens inledning ( utom en viss blond tjej då förstås), men att det var en av poliserna som är tämligen anonym i början... Nej, det köper jag inte. Här försökte förmodligen regissörerna att spela lite på vilka förväntningar vi tittare har på vem som visar sig vara den skuldige i slutändan men tyvärr faller det platt och känns inte på något sätt trovärdigt. Tower Block faller oerhört mycket på det här slutet och man borde ha tänkt till två, tre gånger till innan man bestämde sig för det här. 


Filmen är som ett skrovmål på MacDonalds, man fortsätter äta av skrovmålet medan det finns kvar framför en och sedan känner man sig ganska mätt och belåten men när man börjar fundera så kommer man fram till att man kanske skulle ha käkat något hälsosammare och godare, och minnet av måltiden bleknar och en vecka senare har man helt glömt bort att man käkade det där skrovmålet. Tower Block återfinns i närmaste reahylla på en ICA-butik nära dig och det är upp till var och en att bestämma om man vill ha något lättsmält, lättglömd skit eller om man hellre satsar på den där filmen som blev vinnare på Oscarsgalan istället. 






 

Av theotherside - 20 mars 2013 13:23

Jag undrar om det finns något som inte kan omvandlas till träning numera? Snart ska vi väl alla klättra upp i närmaste träd och träna som Tarzan genom att svinga oss i lianer/rep/snören samtidigt som man tränar magmusklerna genom att skrika medan man svingar sig fram och tillbaka. Kan inte bli något annat än en succé ju och kom ihåg var ni läste om Tarzan-träningen för första gången(!). 

Att träna med ljussabel och göra en massa armrörelser och dylikt som man ser i klippet, är det verkligen så bra träning? Eller mer på skoj. Mer skoj, gissar jag i alla fall. 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G-TfHftiIkU








 

Av theotherside - 20 mars 2013 03:00

Jag har lite svårt för att förstå hur Hatchet har kunnat alstra totalt tre filmer ( hittills) då varken den första eller andra är att betrakta som några mästerverk, men uppenbarligen funkar det och den missbildade Victor Crowley får återigen hacka ihjäl människor och filmen går upp den 14:e juni. Innan dess måste jag nog leta fram del ett och två för jag kommer inte ihåg speciellt mycket av de filmerna innan jag, förmodligen i alla fall, även ser den tredje filmen. Några direkta överraskningar tror jag inte att vi har att förvänta oss men ibland gör det ju faktiskt inte så jävla mycket- varenda film måste inte vara nyskapande eller nytänkande. Men är det lite för mycket upprepningar av sådant man redan har sett i de två tidigare insallationerna så tycker jag man avslutar den här filmenserien med denna den tredje i ordningen. 





Av theotherside - 20 mars 2013 01:00

Betydligt mycket tråkigare faktum i den här uppföljaren är att den pingvinliknande huvudpersonen tyvärr inte är ond som han var från början i den första filmen, och det tycker jag är skittråkigt och därmed går en stor poäng förlorad med att se fortsättningen. Bryr jag mig verkligen? Nej, det gör jag inte riktigt och jag vågar redan nu lägga en slant på att kvinnan som kidnappar snubben blir hans tjej lagom innan slutet. Blääh, så trist. En riktigt härlig liten kärnfamilj i den tredje filmen... Har vi inte sett nog av sådant nu. 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards