Alla inlägg under februari 2013

Av theotherside - 7 februari 2013 14:21

Jag ger inte direkt mycket för den här rent ut sagt ganska b-aktiga trailern, men när man läser lite om vad filmen handlar om så får man lite blodsmak i munnen och ser framför sig en hyggligt underhållande splatterfilm: "  She's shy and vulnerable - the perfect target for a group of teenage boys who lure girls into the woods to hunt and kill them for sport." Och filmens tagline skulle kunna vara- but than thet choosed the wrong girl;P Låter lite lockande i alla fall, värt att hålla utkik efter. 

 

http://www.youtube.com/watch?v=McRjP4si7bk




 

 

   

 

 





Av theotherside - 6 februari 2013 15:04

Det första försöket med att göra film av lönnmördarspelet Hitman gick ju inget vidare, och det är knappt jag kan minnas att jag har sett den men sett Timothy Olyphants försök att spela iskall mördare har jag och det var inget vidare och det var ett sömnpiller från början till slut. Nu ska man göra ett nytt försök men hur tänker man egentligen när man låter samma manusförfattare som skrev första filmen göra det igen? Varför kan man inte göra filmen med helt friskt blod istället? Och så en hyllad reklamfilmsregissör som ska ta hand om skutan? Nehejnehepp där rök i princip alla förväntningar och det här blir nog pånytt ett fiasko. De båda filmerna kan i alla fall tävla inbördes genom att se vem som blir mest sågad? Jag tror åtminstone att första filmen går segrande, för inte kan man väl göra en riktigt lika usel film en gång till? I såfall har Hollywood bevisat att de har alldeles för mycket pengar att leka med fortfarande. 

 

 

 

http://www.moviezine.se/artikel/12440-hitman-faringr-en-reboot

 

 

 

 

 

 

 

Av theotherside - 6 februari 2013 02:15

Om man enbart tittar på filmens premisser så finns det egentligen ingenting som motsäger varför jag inte skulle tycka om den här filmen. En liten idyllisk, irländsk by blir attackerad av något tentakelmonster och för att klara sig undan från detta odjur måste befolkningen se till att vara tillräckligt fulla för att definitivt inte få sätta sig i en bil ( man måste komma upp i Paddy-nivå nämligen och hans alkoholintag brädar förmodligen de flestas) eftersom det visar sig att odjuret inte tycker om alkohol! Behövs det egentligen någon mer handling än så? Nej absolut inte för min del och det är skönt att se på något som uppenbart är gjort med en klackspark och inte tar sig på blodigt (!) allvar emellanåt. Men det fanns däremot lite mer som man kunde ha gjort...




LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Jag måste tyvärr klaga lite på humorn, för jag hade förväntat mig mer humor i den här filmen. Ibland blir det lite väl löjligt, ja nästan på gränsen för att kvalificera sig i en barnfilm och det blir aldrig särskilt roligt när byns innevånare blir fulla, för här hade man ju verkligen kunnat bjuda på allraminst snubbel- och dratta på ändan-komik. Man kunde helt enkelt ha bjudit på lite mer "råare" och svartare humor. Så lite mer humor hade inte alls varit helt fel. Ett annat minus är ett ganska trist persongalleri- båda huvudpersonerna har problem och man behöver inte direkt vara Einstein för att räkna ut vilka som får varandra lagom till slutet. 


     




Men annars hade jag ganska roligt medan jag såg filmen och effekterna överraskade helt klart på ett positivt sätt för jag trodde inte att det skulle vara riktigt så bra effekter som det ändå var, så helt klart två tummar upp på den fronten. Dessutom bjuds på lite blinkningar till andra filmer, framför allt i barscenen som jag tyckte påminde en del om Gremlins men även mot slutet som om jag inte missminner mig alldeles fel är en liten blinkning till Alien! 


Grabbers kommer förmodligen aldrig att vinna några priser eller bli speciellt omtalad, men som den film den ändå är så fungerar den ändå alldels utmärkt och speltiden försvinner hur snabbt som helst utan att man lägger märke till att tiden går. Och om man tar tillvara på slutet så har jag ingenting emot om det dyker upp en uppföljare så småningom... 




 




Av theotherside - 6 februari 2013 00:44

Jag får ingen omedelbar lust att se den här filmen efter att ha sett på trailern, och ärligt talat förstår jag inte direkt något utav (eventuella) handlingen, mer än att det ska bjudas på en minst sagt ganska galen komik. Men strunt samma i sådana detaljer, bara det att Charlie Sheen och Bill Murray finns med i en och samma film gör ju den här till ett måste att kolla in, oavsett om man ens tror att den kommer att vara bra eller inte...

 



  





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards