Alla inlägg den 24 januari 2013

Av theotherside - 24 januari 2013 23:57

Det är trist att gamla klassiker inte får vara de klassiker de är utan att censursaxarna ska åka fram nuförtiden... En älskad klassiker som Pang i bygget har nu fått utstå detta på grund av ej politiskt korrekt humor ( vem fan vill ens ha politisk korrekt humor?) och man har klippt i avsnittet "The Germans” som tydligen år 2013 är lite väl magstarkt för dagens publik. Horribelt är ett alldeles för snällt ord i sammanhanget. Censursaxen slutar väl förmodligen inte vid detta utan inte förrän man har censuerat allt som censueras kan. Det är bara att inse att förr rådde andra värderingar och man skrattade gott åt sådant som idag kan uppfattas som kvinnoförnedrande eller rasistiskt med dagens måttstock, men det var en del av den tid då serien spelades in och därmed borde det få vara orört, men icke tydligen! Fan vad trött jag blir på sådana här tilltag...

 

 

 

 

http://www.svt.se/kultur/bbc-satte-saxen-i-pang-i-bygget

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av theotherside - 24 januari 2013 23:46

Jag förstod mig inte alls på den så kallade humorn i A good old fashioned orgy och hade förmodligen föredragit om den hade varit ett hopkok av American Pie och valfri "ungdomskomedi". Det var ingenting som verkade riktigt hänga ihop i filmen, och det enda spänningsmomentet som fanns- huruvida ungdomarna skulle få ha kvar sitt älskade hus eller inte där de anordnade sjuhelvetes fester- blev aldrig speciellt spännande. Eller intressant! Huvudpersonerna är bara en tröstlös soppa med tråkiga personer vars berättelser åtminstone jag skiter fullständigt i, och när man inte bryr sig om huvudpersonerna så är det tämligen tråkigt att titta på en film.




LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Det jag kanske oroade mig mest över under filmen var att den så omtalade orgyn aldrig skulle bli av. Kasta in ordet "orgy" i titeln och man har åtminstone säkrat att vissa personer kommer att se filmen men det behöver inte alltid betyda att en orgie faktiskt kommer att utspela sig tillsist. American orgy, tror jag att den filmen hette, hade orgy i titeln men hade allt annat än en orgy med i handlingen. Här så har tillslut huvudpersonerna orgyn, men det blir en väldigt stel tillställning och det är inte direkt mycket som visas. Kanske det hade varit lika bra att göra en regelrätt porrfilm istället? Ingenting annat funkar ju, så varför skulle gruppsexet vara något att genomlida hela filmen för, liksom... 


       


Jag skrattade inte en enda gång medan jag såg A good old fashioned orgy, och jag har riktigt svårt att föreställa mig vem som egentligen skulle kunna faktiskt, på riktigt, uppskatta den här filmen och utbrista att det här är det roligaste hen har sett. Tror inte det finns någon som skulle säga det efter att ha sett den här faktiskt. Det är fullständigt obegripligt att Visat film ens köpte in eländet och visade den! Har man verkligen ingenting bättre än det här som de kan lägga sina pengar på istället? 


Ett stort, stort NEJ till hela den här pinsamma skiten helt enkelt. 




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards