Alla inlägg den 6 januari 2013

Av theotherside - 6 januari 2013 03:31

Om det här hade varit en trailer för en helt ny skräckfilm så hade jag nog tyckt att det såg intressant ut, men när jag faktiskt vet och tycker om filmen den ska vara en uppdatering av, så tycker jag att man verkar ha sneglat lite för mycket på den senaste tidens skräckvåg och tar till alla de kända uttrycken och tyvärr känns ingenting i trailern som ett dugg provocerande eller nyskapande. Visst, vissa element har man såklart uppdaterat, men... Bruce Campbell för fan? Snubben som gjorde alla tre Evil dead så jävla sevärda bara på grund av hans uppenbarelse? Ingen av de modellsnygga nya skådisarna verkar vara någon klassiker i vardande direkt. De verkar vara sjukt ointressanta och tråkiga hela bunten, faktiskt. 



















 














Av theotherside - 6 januari 2013 03:17

Jag har sedan jag för första gången såg Robocop 2 avfärdat den som trams och en mindre lyckad fortsättning till första filmen ändra fram tills jag såg om den för ett tag sedan. Det finns faktiskt flera lager i uppföljaren också, även om jag fortfarande tycker att den är onödigt brutal utan något särskilt syfte till att vara brutal. Så brutal uppfattade jag den inte som längre, men jag uppskattade desto mer stackars Murphys fortsatta sökande efter sitt "normala" liv och den han har blivit sedan han blev mördad. Är han enbart en företagsprodukt, eller är han på sätt och vis fortfarande en människa trots att han till stora delar består av maskindelar? Scenen där han återser sin fru borde ha kunnat göras på ett betydligt bättre sätt, för den är liksom avgörande både för den här filmen och fortsättningen. Det är synd att man inte lade ned lite mer krut på just den scenen, för den tycker i alla fall jag numera är viktig!



           


Men del två är fortfarande betydligt bättre jämfört med den mer seriebetonade tredje filmen, men det är bara synd och skam att man ville försöka göra en häftigare fortsättning jämfört med den betydligt tyngre originalfilmen. Nu hoppas jag bara att man i remaken i alla fall försöker att göra något bra, och att man tar till vara på den samhällskritik och sjuka reklamjingels som finns med framför allt i första men som även används på ett ganska bra sätt i uppföljaren.




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards