Alla inlägg under december 2012

Av theotherside - 12 december 2012 22:15

Jag är inte så ledsen över att Tarantino tydligen inte har lust med en tredje installation av Kill Bill, men jag hade inte haft något emot det om han hade haft mer att berätta. Han kanske hinner ändra sig, men mer troligt kommer det väl att bli så att rättigheterna säljs till någon annan regissör, förmodligen någon som önskar vara precis som Tarantino och pungar ut med hur mycket som helst för att fortsätta filmserien. Aldrig att Hollywood låter det stanna vid två framgångsrika filmer, finns inte en chans... 



http://www.moviezine.se/artikel/12014-glom-kill-bill-vol-3










 

Av theotherside - 12 december 2012 21:51

Det räcker gott och väl med att se den här red band-trailern så vet man vilken humor man får i filmen, och att man enbart har att förvänta sig "Scary movie goes Paranormal activity" så kan man avfärda det här eländet direkt. Att få göra sådant här borde vara förbjudet 2012. Var tog bra parodier vägen egentligen? Jag saknar dem...




http://www.youtube.com/watch?v=PcThnljgd9Y










 















Av theotherside - 12 december 2012 14:51

Jag minns inte speciellt mycket av The Haunting in Connecticut men jag vill minnas att jag inte direkt jublade av förtjusning över filmen och att den inte var mycket att hurra för i övrigt. Kanske borde friska upp minnet och se den igen lagom innan man eventuellt ser uppföljaren, men trailern får det inte att börja vattnas i munnen på mig. Ser bara sådär ut, knappt ens det...









http://www.youtube.com/watch?v=UHUVqbSyLfA








 














Av theotherside - 12 december 2012 03:00

Det verkar som att det populära och omtyckta spelet Angry Birds ska bli biofilm och jag har ingen aning om vad hypen handlar om egentligen då jag antagligen är nästan den enda människan på den här planeten som inte har lirat spelet, så jag har ingen aning om huruvida man ska bli exalterad eller inte över det här påfundet? Vad som i alla fall låter lovande på förhand är att det är producenterna bakom Dumma Mej som ska ta hand om det, och det vittnar i alla fall om att filmen kan bli underhållande åtminstone. Så, man får väl se vad det blir av det här? Förhoppningsvis blir filmen om de arga fåglarna något riktigt sevärt.





http://www.moviezine.se/artikel/12011-dagens-wtf-angry-birds-kommer-till-bioduken









 

Av theotherside - 12 december 2012 01:21

Neejdå vi har inte påverkats av framgångarna för "nya" Batman... Oj, Christopher Nolan är med som exklusiv producent, hmm. Nej klart att man har blivit påverkade av en dystrare mer fundersam Batman och nu är Superman också mer tveksam till vad hans uppdrag, vad hans kall egentligen är. Vilket är bra. Bara man inte gör som med tv-serien Smallville och funderar lite för mycket. Men jag gillar fan den här trailern. Jag gillar det man får se, en grubblande Stålman som garanterat funderar över sin roll här på jorden och vilka regler han ska underkasta sig. Det här kan bli riktigt intressant. Men jag har lärt mig från Superman returns, så jag låter inte pepp-mätaren rusa iväg alltför mycket ännu. 












Av theotherside - 12 december 2012 01:15

Det låter dumt, jag menar kom igen-Eddie: The Sleepwalking Cannibal- bara titeln gör ju att man mer eller mindre inte tar filmen på allvar, men lite oväntat så hade jag ändå skapligt roligt under filmens speltid. Ingen direkt modern humorklassiker av det slag som te.x Shaun of the dead eller En varulv i London, men jag tror ändå att man kan ha lite roligt åt den om man tillåter sig att ha ett lite öppet sinne. Eddie: The Sleepwalking Cannibal är verkligen ingen film som man kommer att minnas för resten av livet, men som underhållning för stunden tycker jag den funkade över förväntan. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Vad jag framför allt saknade med filmen var lite mer knasighet- det blev liksom lite för lite av den varan efter att man hade dels visat att Eddie ger sig ut på nattliga äventyr och käkar alltfrån harar till människor och dels att konstnären Lars behöver se hur Eddie slaktar och käkar för att bli inspirerad till att börja måla igen. Lite mer dråpliga scener hade verkligen lyft filmen, och även lite mer humor eller absurditeter hade gjort denna ännu mer sevärd. Skådespeleriet är av det där slaget att det inte är någon storslagenhet direkt utan mer vad man kan förvänta sig att se i den här typen av film. Jag ville jämföra den här med den betydligt bättre Tucker and Dale vs evil, men Eddie: The Sleepwalking Cannibal når aldrig upp till någon högre nivå. Jag hade rentav välkomnat en riktigt twistad slutscen för att den här filmen skulle få en att haja till lite, men tyvärr märks det att det här är regissörens första långfilm. 


       



En av de viktigaste frågorna man kan ställa sig själv efter att man har sett filmen är vad inspiration egentligen kommer ifrån? I filmens inledning säger radiorösten att författaren Jack London har sagt något i stil med att man inte kan sitta och vänta på inspiration utan att man själv måste jaga efter den. Vilket vår käre konstnär verkligen gör här, han sitter inte försjunken i en stol och drabbas plötsligt av inspiration. En del säger ju att det är viktigt att vara berusad för att musan ska komma till dem medan andra verkar drabbas av snilleblixtar medan de står i kön på Ica. Ett annat berömt exempel är att författaren till Frankenstein, Mary Shelley, fick inspiration till sin berömda berättelse efter en mardröm under en stormig natt. 


Jag irriterar mig lite för mycket dock över att man inte får se vad Lars egentligen målar. Vad beror det på? Kanske det beror på att skådespelaren faktiskt inte kan måla överhuvudtaget, eller så beror det här på något helt annat. Men irriterande är det i vilket fall som helst. Man vill för fan se målningarna, ju. Vad är det som är så fantastiska med dem egentligen?


Men förutom några minus här och var och lite för omodigt vad gäller utformningen av alltsammans, så var det här ändå hyggligt underhållande för stunden. 





 


Av theotherside - 11 december 2012 15:34

Det verkar ju som att det här faktiskt är en reklamfilm, vilket jag inte trodde först, men sen i slutet på videon kommer ju uppmaningen att man i svenska Björn Borg-butiker ska säga "Pixel pants" så får man en vara gratis... Inte så dumt kanske, och en reklamfilm som får en att höja på båda ögonbrynen dessutom ja det är så det ska gå till!









http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bWFHZ6gnV_Y












 














Av theotherside - 11 december 2012 13:01

Jag vet inte riktigt var jag ska placera uppfinningen Rinser, men den hamnar snubblande nära kategorin "onödigt men lite smårolig/klurig uppfinning". Rinser är ingenting som jag känner att jag omedelbart behöver införskaffa, men vem vet om en "fontän" direkt på tandborsten kanske blir standard så småningom? Men jag tror inte att behovet är sådär skriande stort egentligen... Det känns fortfarande enklare att göra på det gammelmodiga sättet och helt enkelt fylla ett glas med tillräckligt mycket vatten och därefter ta lite vatten när det är dags att skölja munnen.





 

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards