Alla inlägg den 30 december 2012

Av theotherside - 30 december 2012 03:15

Efter att jag hade sett trailern och förstått vad handlingen gick ut på så var jag ganska såld på filmens upplägg och tyckte att det lät intressant, men såhär i efterhand så gjorde Looper mig rejält besviken. Kanske är jag bara dum och hade förväntat mig betydligt mer action, men de som hellre söker efter sådant som går under namnet "smart action" som i första hand inte fokuserar på massor med pang-pang och explosioner för att locka till sig tittare så lär inte ni bli besvikna på den här. Jag undrar bara vad ni egentligen får ut av den här, då det inte är speciellt mycket som känns särskilt logiskt. Looper var häpnadsväckande oengagerande, och jag kunde inte för mitt liv bringa ens en milliliter av intresse för storyn och alla karaktärer. Jag sträcker mig bara så långt att jag säger att Looper funkar, men det är knappt...




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Det som var absolut bäst med Looper var Bruce Willis, som ja... gör sin grej, varken mer eller mindre. Hans sura uppsyn har vi sett i många actionfilmer vid det här laget så ingenting nytt där, men jag älskar fortfarande hur den gamle, väderbitne tuffingen vägrar bli tillfångatagen av någon i filmen och lyckas fly varje gång! På den här punkten kunde man ha gjort något roligare med hans yngre jag, att han inte var riktigt lika hård som ung valp men icke. Tack och lov finns det även en annan sak som tillhör den bra sidan för Looper- det är ingen jävla barnfilm, och ingen rolig sidekick till hjälten syns till någonstans för att "lätta" upp storyn, Emily Blunt röker länge och väl på en cigarett och jag trodde inte att det skulle förvåna mig i en film från 2012 men det gör det eftersom man i många actionfilmer har tagit bort cigaretter och ersatt det med kids som röker joint(!). Röka- inte bra. Röka joint- mycket roligare. Jag förstår verkligen inte den logiken.

Men annars var Looper bara tråkig. Karaktärerna är ointressanta, storyn gör mig inte intresserad och jag undrar mest vilket syfte Willis karaktär har egentligen? Kom igen, han vill döda den där Rainman för att hans fru blir dödad, en fru man knappt får se i mer än några tillbakablickar... Ska man genom dem verkligen förstå vad hon betyder för Willis karaktär, och att han sååå gärna vill döda alla som kommer i hans väg för att göra det som har hänt ogjort? 

Och strulet mellan barnet och hans mamma. Först skriker och gormar han om vilken lögnare hon är, för att i nästa sekund ändra sig helt och hållet? 



           



Nej det här var verkligen inte alls min typ av film och jag önskar att de hade lagt mer tonvikt på lite mer action, för actionscener förekommer men de är faktiskt mer underordnade storyn och det är berättelsen som kommer i första hand. Så mycket tråkigare att man inte blir engagerad av handlingen... 


Nej Looper ska jag göra mitt bästa för att glömma bort och sedan avskriva som en besvikelse. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards