Direktlänk till inlägg 29 december 2012

JVM och en del sport

Av theotherside - 29 december 2012 23:26

Jösses vad det finns mycket godis i form av sport som rullar på TV under mellandagarna. Härligt att man har något att titta på i flera timmar så dagarna försvinner i ett rasande tempo. Jag har aldrig kollat så mycket på JVM-turneringen som jag gör i år men det beror framför allt på att matcherna spelas tidigt på eftermiddagen och det är bättre det istället för matcher på nätterna. Och en annan, minst lika viktig, anledning är ju att det går så pass bra som det gör för Sverige. I alla fall än så länge... Jag menar, det ser en aning knackigt och halkigt ut och motståndet idag, Lettland, borde mer eller mindre ha avgjorts utan att ha bli speciellt spännande. För vad hade Lettland att komma med, egentligen? Något farligt anfall mot svenska målet ibland, men i övrigt hade matchen kunnat punkteras redan i den andra perioden om inte Sverige i vanlig ordning hade varit så förfasligt värdelösa på att sätta pucken i målet. Mer "anfallshockey" är den nya vägen att gå för svensk hockey, men tyvärr är det fasligt många spelare som fortfarande vill vara vid sargen och sagga och gräva och "kämpa" om pucken istället för att gå rakt mot målet direkt. Och vi har inte heller sådana spelare som när de får ett helt fritt läge framför motståndarlaget klarar av att få in puckfan i målet. Känns som att svenska laget skulle behöva två, tre sådana spelare. Och några bättre backar. Det blir nog inget guld den här gången...


Tour de ski har ju också rullat igång men det följde jag inte lika slaviskt idag då jag gillar hockey mer, men kunde i alla fall konstatera att både Kalla och Hellner hamnade på andraplatsen och det är ju riktigt bra faktiskt. Ska bli roligt att se hur det går för dem under tourens gång.






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards