Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Killer Joe

Av theotherside - 19 december 2012 02:15

Det här var en ganska konstig film, men Killer Joe är inte konstig på ett bra sätt egentligen. Jag hade inte väntat mig speciellt mycket av filmen på förhand utan såg den mest på vinst eller förlust ( eller okej, handlingen lät på förhand lite lockande) och hyggligt kända skådisar fanns med i rollistan- Matthew McConaughey inte minst- och det trodde jag skulle göra alltsammans hyfsat sevärt men icke. Hygglig handling och ganska kända skådespelare resulterar inte nödvändigtvis i något sevärt eller underhållande.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Det tar väldigt lååång tid innan saker och ting börjar hända. Man utgår tydligen från att man ska tycka att karaktärerna är så intressanta att man gärna vill följa dem ett tag innan de ska slå till, men tyvärr är de bara seriefigurer och inte ett dugg intressanta. Mellan polisen/mördaren Joe och Dottie finns en lååång dialogscen som jag tycker inte tillförde något alls till själva handlingen- man förstår inte varför Joe blir så intresserad i tjejen och man förstår inte något mer med den konstiga Dottie. Jag förmodar att Dottie är själva nyckeln till alltsammans, men jag kan för mitt liv inte begripa vilka avslöjanden som det är meningen att hon ska symbolisera. 



               


Man kan kanske berömma Killer Joe för att åtminstone inte följa konstens alla regler och det är inte direkt enkelt att se vartåt filmen ska ta vägen, men kom igen... någon jävla substans får man allt se till att komma med åtminstone, så det inte känns som att man bara har slösat bort tiden genom att se filmen. Och slutet... Ja, slutet begriper jag helt enkelt inte, faktiskt. Något bra slut tycker jag inte att det var, och kanske var man inte tillräckligt intresserad så man gick miste om ledtrådar, eller så finns det helt enkelt inga ledtrådar, men jag kommer inte se om filmen inom den närmaste framtiden för att se om det finns något som jag har missat. 


Nej, Killer Joe gör man bäst i att undvika helt enkelt. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards