Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Old school

Av theotherside - 29 oktober 2012 23:30

Det har aldrig blivit av att se den här filmen tidigare, men som plåster på såren för den sakens skull så har jag sett andra filmer som Old school-regissören Todd Phillips har gjort- Due date, Baksmällan 1 och 2, Road trip. Kan nästan säga att man kan ana ett mönster i hans filmer i och med att den här filmen kom ganska tidigt, när han började bli varm i kläderna. Sedan kan man nästan påstå att han har återanvänt ungefär samma saker om och om igen i sina senare filmer, med ett litet undantag för Baksmälla-filmerna som jag gillar mer än Old school faktiskt. Old school var egentligen inte riktigt min kopp med the. Jag hade ganska tråkigt under hela filmen och ingen av "humorn" tilltalade mig.




LÄS INTE MER OM DU ( MOT FÖRMODAN) INTE SETT FILMEN.





Jag är inget fan av Will Ferrell och anser att man bör få betalt enbart för att se karln och hans filmer, och mitt intryck av honom blir inte bättre av att ha sett honom här. Vad ska han vara egentligen? Ett barn, eller tonåring, fångad i en överviktig mans kropp? Eller är han en idiot kort och gott, som mest går omkring och skriker och stirrar? Nej, Ferrell övertygar inte mig den här gången heller och jag undviker så gott jag kan att se någon av hans filmer även i fortsättningen.

Däremot tycker jag om karaktären som spelas av Vince Vaughn, även om jag tycker att han kan bli lite väl gapig och irriterande ibland. Man kan tycka att något ska hända med karaktärerna under resans gång, men allesammans blir ungefär densamma som när filmen startar. Luke Wilson spelar ungefär samma roll som jag har sett honom göra andra gånger, men i den här funkar det fortfarande och det är svårt att inte tycka synd om honom när alla kallar honom för gudfadern, och det mesta går emot honom medan han gör envetna försök att bli tillsammans med kvinnan som av allt att döma verkar vara hans enda, stora kärlek. 

Elisha Cuthbert var ett kärt återseende. Var försvann hon egentligen, nu efter att tv-serien 24 är begravd? På imdb.com verkar det som att hon enbart sysslar med serier numera, tråkigt. Däremot var det synd att hon inte hade en annorlunda roll i Old school, det var liksom vad man kunde förvänta sig, en sockersöt studentska som strular en natt med Luke Wilsons karaktär och så var det inte mer än så... 


             


Nej det enda bestående minnet från filmen är "kuksugarträningen" med grönsakarna som fruarna ägnar sig åt, men det är synd att man inte förklarar varför de gör det eller vad de ska ha för användning av kunskapen då ingen av dem verkar vara speciellt intresserade av sina män. Det verkar som en scen som man bara har kastat in för att den på förhand verkar galet rolig, men man gör inte riktigt något utav den.


Old school var inte någon komedi som föll mig på läppen och den var bara en liten bagatell som gick att se, men som inte lämnar efter sig något bestående intryck.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards