Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012
Innan jag ger upp den här omgången med filmatiseringar av Liza Marklunds superhjälte, nej förlåt journalist ska det va, så gav jag Studio sex en chans eftersom jag tyckte att den här skulle ha filmatiserats redan medan Helena Bergström spelade Annika. Men det är sorgligt att se hur usel den här filmen också var och det var svårt att se klart den. En film som helt uppenbart är massproducerad och gjord utan större eftertanke eller en suck av nyskapande. En film som kommer att repriseras till världens slut på TV4, som kommer att försöra filmen ytterligare med hundra reklampauser och ett nyhetsblock. Förhoppningsvis har det hänt något i världen som gör nyheterna intressanta åtminstone, för när filmen väl börjar om igen är det bara att man återgår till att stirra apatiskt med halvöppen, dregglande mun.
LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.
Jag undrar mest av allt var sammanhanget egentligen finns? Inte med ett ord nämner man de hyfsat stora omvälvande saker som händer med lilla Annika i föregående film. Det är som att de händelserna inte alls har skett, utan man kör igång med en helt ny berättelse utan att bry sig om vad som har hänt tidigare. Det verkar också som att det finns endast en snut som jobbar med fallet, och det är ju så klart så att Annika känner den här snuten. Finns utredningen överhuvudtaget?
Det finns många dumheter i den här filmen. Superhjälten... nej nu blev det fel IGEN, journalistenska det vara, Annika har så skarpa ögon att hon kan se att den mördade tjejen har fått brösten opererade, och det trots att liket ligger ungefär sextio meter bort från där Bengtzon står, och hon kan dessutom se det trots att liket ligger bakom stängsel och växter... Väninnan till den mördade tjejen är dessutom lite konstig ty hon vill inte ge information om sin mördade bästa vän för att hon är orolig för att förlora sitt jobb som... bartender )!( Men ingen fara, till superhjälten Annika kan en kvinna som jobbar på en flygplats ge ut sekretessbelagd information, dessutom till en journalist som hon aldrig träffat tidigare... Dumheterna staplas bara på varandra hela tiden, och det är hela tiden Annika som ska ha rätt. Bråka med maken... ja, lilla Annika rusar ut från lägenheten och ger sig iväg på en flirt/intervju. Superhjälten Annika blir dessutom jävligt irriterad så fort hennes kollega och konkurrent Patrick gör ett bättre jobb än henne, eller råkar göra något som är bra. Superhjälten Annika tolererar inte att någon är bättre än henne. Alla män är elaka, och motarbetar henne förstås.
Kvinnorna på Studio sex verkar dessutom alla vara hämtade från Slitz modellstall, och varje gång vi kommer till klubben verkar de göra precis samma sak hela tiden. Två barbröstade står och röker och pratar med varandra, en annan snackar med någon kund och en tredje verkar inte riktigt veta var hon ska vara. Det ser extremt, jävla arrangerat ut och inte ett dugg trovärdigt.
Malin Crépin har jag inte mycket till övers för. Jag vet inte vad hon ska föreställa ibland. Ibland är hon nästan som en fjortis, och i nästa sekund ska Annika vara tuff och vuxen. Det verkar som att man inte riktigt är på det klara med hur gammal Annika egentligen ska vara i den här omstarten. Och det märks hur osäkra de är på åldern, vid flera tillfällen.
Nej Studio sex blir sista filmen för mig med den här redan tröttkörda, knäppa och tråkiga deckarserien. Några fler filmer om superhjälten Annika ska jag inte plåga mig igenom.
Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...
Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll. Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 |
|||
8 |
9 | 10 | 11 |
12 |
13 |
14 |
|||
15 | 16 | 17 | 18 |
19 |
20 |
21 |
|||
22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 |
28 |
|||
29 | 30 | 31 | |||||||
|