Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Nazis at the center of the earth

Av theotherside - 23 oktober 2012 23:30

Nazis at the center of the earth blir aldrig den där skrattfesten som jag hade trott att den skulle vara när jag började se filmen. Den har sina poänger ibland, men mestadels blir det aldrig sådär skruvat som åtminstone jag gärna hade velat se den som. En rolig idé kastas nästan bort, men jag uppskattar den här mer än vad jag gjorde med Iron Sky som innan den tillslut visades hade hyllats en aning för mycket och den hade kunnat vara lite mer som den här filmen är, men med det sagt tycker jag inte att någon av dem är riktigt lyckade.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Det säger sig nästan självt att man inte ska räkna med storartat skådespeleri i en sådan här produktion, och ingen av skådisarna här är direkt bra eller minnesvärda men jag konstaterar ändå att det hade kunnat vara värre. Det är inte någon som direkt överspelar, och det är man alltid tacksam över att slippa se. Lika självklart ska man inte heller räkna med specialeffekter i Avatar-klass, men på det här området så smäller Iron Sky den här filmen på fingrarna eftersom effekterna i Nazis at the center of the earth är riktigt dåliga och billiga. 


Men mest minnesvärd är att Adolf Hitler återuppstår i form av en robot. Och inte har han kommit på bättre tankar under tiden han varit död, åhnej men det kunde man ju ha förstått. Nej storskaligt krig ska det minsann bli, den här gången med hjälp av ett gigantiskt UFO. Och det är mot slutet filmen blir lite för stor för att passa i sin kostym. Jag tycker man kunde ha insett sin begränsning och gjort ett annorlunda slut. Varför ska det dras ut och krigas i stor skala i varenda sådan här film? 



                   


Jag vet inte riktigt varför den här filmen inte faller mig i smaken men antar att det mest beror på att jag hade förväntat mig lite mer av, ja allt. Lite mer galenskaper, lite mer gore osv. Mer humor hade inte heller skadat, och lite blinkningar åt att världen ser lite annorlunda ut idag jämfört med hur det var under brinnande krig. 


Men Nazis at the center of the earth är duglig halvdum underhållning som i alla fall duger för stunden. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards