Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Face Off

Av theotherside - 30 september 2012 15:30

Jag började titta på den här tävlingen mest av en slump igår då deltagarna skulle göra monster inspirerade av skräckfilmer, och självaste Sean Cunningham var med en kort stund och berättade bland annat varför han trodde att Jason blev en sådan framgång. Det blev inte så att jag fastnade helt för den här serien men det var ganska roligt att se vilka otroliga och fantastiska masker som deltagarna kunde göra under en begränsad tid, och det är ganska häftigt att se det handgjort och inte i någon dator. Man kan göra helt otroliga saker utan CGI-hjälp, och det är tur att det här hantverket fortfarande finns kvar.


Sedan fick man några favoriter också, men man satt och blev desto mer irriterad på vissa av deltagarna som mest hade fokus på att gnälla och vara allmänt jobbiga. Jo var en av deltagarna som var kanske mest gnällig- fanns det något att gnälla över så nog fan klagade hon över det samtidigt som hon störde sig väldigt mycket på en annan deltagare.


Min favorit var Conor, självsäker, kaxig, snygg och med ett sådant där utseende som jag väldigt gärna önskar att jag hade. Däremot tycker jag inte att det var helt rätt att han vann alltsammans ty hans sista kreation med prinsen som förvandlas till groda var inte hans bästa. Då var två andra bidrag mycket bättre- den med Rödluvan som hade ett maskingevär istället för en högerhand och som slogs mot varulvar och Hans och Greta där monstret hade massor med skrot i ryggen och där man ser handavtryck på monstrets offer. 


     


Men annars, själva tävlingsmomentet var ospännande och vem som skulle vinna alltsammans brydde man sig inte särskilt mycket om och även själva firandet av vinnaren var ganska hastigt avklarat och man fick inte ens se Conor ta emot en check eller få blommor eller någonting sådant, så väldigt avslaget. Tråkiga domare också, även om jag gillade två av dem. Tror inte direkt att det här kommer att bli någon långkörare... 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards